STF Storulvån Fjällstation

Butik & Uthyrning

Här hittar du allt du behöver för fjällturen – god mat, kartor, utrustning och kläder från de ledande friluftsmärkena. Butikens öppettider 7,30-21,00

Vi erbjuder djupfryst, färskvaror, konserver och torrmat för att du ska kunna släppa loss den kulinariska fantasin såväl i tältet som inne på fjällstationen. Godis, glass, kex och snacks finns förstås också. I vår butik vill vi att du ska hitta allt du behöver, oavsett om du ska ut på långtur, bo hos oss några dagar eller bara tittar förbi.

Vårt klädsortiment kommer främst från Haglöfs, men även andra svenska tillverkare som Hestra, och Woolpower finns med. Du hittar både kompletterande plagg som vantar, mössor och underställ, och tåliga skalplagg för rejält fjällväder. Bland utrustning och prylar hittar du såväl kök, kartor, kompasser och knivar som spännremmar, ståltermosar, sittunderlag och superlätta handdukar.

Ring gärna och fråga om det är någon produkt du undrar över! Telefon 0647-722 00.

Uthyrning

I vår uthyrning kan du hyra utrustning för din tur på vinter och sommarfjället! Vi har ett brett utbud av produkter och du ser hela listan i prislistan nedan. Erfarenheter från friluftsliv har vi massor och delar gärna med oss utav tips och råd. Kom ner och prata med oss!

Under vintersäsongen är uthyrningen öppen varje dag mellan kl. 09.00-12.00 och 14.00-17.30.

För att kunna erbjuda ett komplett sortiment samarbetar vi med RentAPlagg i Åre för uthyrning av bland annat bra friluftskläder.

Förboka gärna din utrustning så är du säker på att få det du vill ha! Ladda ner bokningsförfrågan, fyll i och maila till jamtland.fjallsport@stfturist.se. Prislista uthyrning vinter

Välkomna in, vi finns nere vid klätterklippan!

RENT_A_PLAGG_850x480

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er