STF Grövelsjön Fjällstation

Butik & uthyrning

På STF Grövelsjön Fjällstation har vi en välsorterad sport- och livsmedelsbutik. Här kan du komplettera din utrustning och köpa den proviant du behöver för fjällturen.

Butik

Vi har ett brett sortiment av friluftsutrustning, kläder, livsmedel, hygienartiklar och souvenirer. Du hittar också nödvändiga fjällkartor, kläder och sjukvårdsmaterial. På livsmedelssidan hittar du mejerivaror, frysvaror, torrvaror, bröd, frystorkat samt ett mindre sortiment av frukt och grönt.

Uthyrning

I uthyrningen kan du hyra komplett friluftsutrustning eller komplettera med enstaka artiklar. Vi har allt från kängor, regnkläder, vandringsstavar, gummistövlar, vadarstövlar, fiskeutrustning (kastspö), tält och övernattningsutrustning, friluftskök , termos, kanoter, flytvästar, cyklar och hjälmar. Vintertid har vi längd-/turskidor med stavar och pjäxor (obs små i stl), damasker, dragpulkor och barnpulkor.

Här hittar du priser.

Boka din utrustning genom att skicka ett mejl till grovelsjon.uthyrning@stfturist.se
Vill du hyra utrustning ber vi dig att fylla i och skicka in bokningsformuläret

valla grövelsjönbutik grövelsjön