Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Grövelsjön Fjällstation

Mat & dryck

Under säsong. För öppettider se startsidan.

Vår restaurang bjuder på en milsvid utsikt över vår fjällnatur i både Sverige och Norge. Vi har en KRAV-märkt restaurang och alla måltider har alltid ett vegetariskt och veganskt erbjudande. Beroende på antal gäster serveras middagen i två olika sittningar.

Middag; 1-rätt
Vällagad Varmrätt inklusive smör, bröd, sallad & kaffe.
Önskas vegetarisk alternativ eller specialkost kan vi ordna det, men viktigt att det meddelas före ankomst.

Middag: 2-rätter
Vällagad Varmrätt & Dessert inklusive smör, bröd, sallad & kaffe

I samband med frukosten finns möjlighet att packa egen matsäck för dagens tur. Vi uppmuntrar dig att tänka hållbart så ta gärna med din egen matlåda eller köp en ”Grövelsjölåda” i vår butik. För dig som har helpension går det bra att välja lunchpaket eller att äta lunch i matsalen.

Tider i restaurangen 2020

Frukost 08.00-9.30
Dagens lunch 12.00-14.00
Dagens soppa
12.00-16.00
Café iDyllen 12.00-16.00 Hembakt fikabröd, ekologiska våfflor
Middag 17.30 under högsäsong erbjuds även en sittning klockan 19.30.

mat stf grövelsjönrestaurang grövelsjönfrukost stf grövelsjön

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er