STF Storulvån Fjällstation

Hitta till STF Storulvån Fjällstation

Med tåg
Tåget tar dig snabbt och enkelt fram till STF Storulvån och Jämtlandsfjällen. Tåget stannar i Duved och härifrån går busstransfer i samband med nattågets ankomst. Busstransfer till Storulvån sköts av Wänseth Buss. Transfer till/från nattåget bokar du direkt hos dem, www.wansethbuss.se eller via telefon 0647-704 77.

Restid med tåg till Duved från Östersund 2 timmar, från Stockholm 8, Göteborg 13 och Malmö 14 timmar.

Rabatt med SJ: Alla medlemmar i STF får 10 % bättre pris på tågresor med SJ.

Med bil
Observera! Mellan 1/2-15/4 är vägen mellan Handöl och Storulvån stängd nattetid, 22.00-08.00. Vägen kan även stängas dagtid vid dåligt väder.
Storulvån ligger 17 km från E14. 2 timmars färd från Östersund, 1 timme från Åre och 1.5 timmar från Trondheim. Från E14 i Enafors finns skyltar mot Storulvån. Sista 8 km går längs kalfjällets kant på nyasfalterad väg, med storslagen vy in över Jämtlandsfjällen! Vid Storulvån finns parkering, och du betalar i automaten eller i receptionen. Ska du bo hos oss parkerar du gratis!

Med flyg
Östersund/Åre flygplats (på Frösön) ligger ca 2 timmar bort med bil eller tåg. Trondheim/Vaernes flygplats ca 1.5 timme bort. Även här finns tågförbindelser.
  • GPS-koordinater: N63.16877°, E12.361851°

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här