STF Storulvån Fjällstation

Hitta till STF Storulvån Fjällstation

Med tåg
Tåget tar dig snabbt och enkelt fram till STF Storulvån och Jämtlandsfjällen. Tåget stannar i Duved och härifrån går busstransfer i samband med nattågets ankomst. Busstransfer till Storulvån sköts av Wänseth Buss. Transfer till/från nattåget bokar du direkt hos dem, www.wansethbuss.se eller via telefon 0647-704 77.

Restid med tåg till Duved från Östersund 2 timmar, från Stockholm 8, Göteborg 13 och Malmö 14 timmar.

Rabatt med SJ: Alla medlemmar i STF får 10 % bättre pris på tågresor med SJ.

Med bil
Observera! Mellan 1/2-15/4 är vägen mellan Handöl och Storulvån stängd nattetid, 22.00-08.00. Vägen kan även stängas dagtid vid dåligt väder.
Storulvån ligger 17 km från E14. 2 timmars färd från Östersund, 1 timme från Åre och 1.5 timmar från Trondheim. Från E14 i Enafors finns skyltar mot Storulvån. Sista 8 km går längs kalfjällets kant på nyasfalterad väg, med storslagen vy in över Jämtlandsfjällen! Vid Storulvån finns parkering, och du betalar i automaten eller i receptionen. Ska du bo hos oss parkerar du gratis!

Med flyg
Östersund/Åre flygplats (på Frösön) ligger ca 2 timmar bort med bil eller tåg. Trondheim/Vaernes flygplats ca 1.5 timme bort. Även här finns tågförbindelser.
  • GPS-koordinater: N63.16877°, E12.361851°

Fjällbokningen