STF Storulvån Fjällstation

Hitta till STF Storulvån Fjällstation

Med tåg
Till STF Storulvån reser du smidigt med SJ fram till Duved eller Enafors, och därefter anslutande transfer med Wänseth buss. Transfern går enligt fast tidtabell och anknyter till vissa av tågens ankomster och avgångar, men det går även bra att boka en privat transfer på andra tider om så önskas. För aktuell tidtabell och priser se https://www.wansethbuss.se/tidtabell/

Snälltåget kör direkt från södra Sverige till Enafors två dagar i veckan från vecka 9 till påsk samt under september, med anslutande transfer till och från Storulvån som ingår i resans pris. Du kan köpa hela resan med transfer till och från Storulvån på www.snalltaget.se

Med ett aktuellt STF medlemskap har du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos både SJ och Snälltåget.

Restid med tåg till Duved från Östersund 2 timmar, från Stockholm 8, Göteborg 13 och Malmö 14 timmar.

Rabatt med SJ: Alla medlemmar i STF får 10 % bättre pris på tågresor med SJ.

Med bil
Observera! Mellan 1/2-15/4 är vägen mellan Handöl och Storulvån stängd nattetid, 22.00-08.00. Vägen kan även stängas dagtid vid dåligt väder.
Storulvån ligger 17 km från E14. 2 timmars färd från Östersund, 1 timme från Åre och 1.5 timmar från Trondheim. Från E14 i Enafors finns skyltar mot Storulvån. Sista 8 km går längs kalfjällets kant på nyasfalterad väg, med storslagen vy in över Jämtlandsfjällen! Vid Storulvån finns parkering, och du betalar i automaten eller i receptionen. Ska du bo hos oss parkerar du gratis!

Med flyg
Östersund/Åre flygplats (på Frösön) ligger ca 2 timmar bort med bil eller tåg. Trondheim/Vaernes flygplats ca 1.5 timme bort. Även här finns tågförbindelser.
  • GPS-koordinater: N63.16877°, E12.361851°

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-17

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er