STF Abisko Turiststation

Möten & Events

Abisko är en unik mötesplats för att utvecklas på och finna inspiration. Vårt mål är att förena människor i en storslagen natur, i en avskalad miljö tillåts du att reflektera och se nya perspektiv. Vi erbjuder våra gäster skräddarsydda paket med möjlighet att kombinera boende, aktiviteter och måltider.

Varje år välkomnar vi företagsgrupper, skolklasser och privata grupper i varierande storlekar. Abisko är ett populärt resmål för grupper och här anordnar vi allt från möten och konferenser till festligare arrangemang.

Vi har lokaler i varierande storlekar innehållande teknisk utrustning för konferenser och föreläsningar. För mer information om våra konferenser och lokaler, kontakta:

För prisuppgift eller frågor, använd vårt formulär ”Gruppförfrågan” här på sidan eller ring oss på 010-190 2407 eller mejla din förfrågan till: abisko.groups@stfturist.se

Konferenspaket:

På STF Abisko Turiststation erbjuder vi ett unikt konferensprogram där ni har möjlighet att kombinera möten i konferenslokal med naturnära fjällupplevelser. Varför inte byta ut en del av mötesdagen i konferenslokal till ett inspirerande walk-and-talk-samtal längst Abiskokanjonen? Vi har satt ihop ett antal tillval för att göra ert konferensprogram ännu mer fjällnära.
I grundpaketet ingår logi, helpension, konferenslokal samt konferensfika. Logi finns tillgängligt i hotellrum, vandrarhemsrum eller stugor. Välkommen att kontakta oss för detaljerad information samt specifika önskemål för konferenspaketet!

abisko möten

Tillval:

Matlagning på stormkök:
Låna stormkök i uthyrningen och gå ut på egen hand för att laga er mat i naturen. Ni väljer själva om ni vill testa att tillaga frystorkad mat eller komponera ihop en mer avancerad måltid. Packa väskan och ta en tur ut på fjället för att laga er mat eller häng kvar runt stationen.

Vedbastun vid Torneträsk:
Nere vid strandkanten till Torneträsk ligger vår fina vedeldade bastu. Njut av bastubad med Lapporten som utsikt och ta ett uppfriskande dopp i Skandinavens största fjällsjö. Ni möts av en uppvärmd bastu försedd med handdukar och ved att elda på kaminen med.

Konferensfika utomhus:
Ett skönt avbrott på konferensdagen behöver inte vara mer komplicerat än en naturnära fika. Restaurangen förbereder kaffe i termosar och fikabröd som lätt går att ta med utomhus. Ni får varsin Abiskokåsa till kaffet som ni sedan kan ta med er hem som ett minne.

abisko konferens

Linbanan:
Ta linbanan upp på vårt hemmaberg Nuolja och fascineras av panoramavyn över Torneträsk och Abiskoalperna. Vintertid kan ni göra ett besök på Aurora Sky Station under kvällstid för att se Norrsken. Sommartid kan ni åka upp dagtid för att vandra med panoramautsikt, och kvällstid för att se midnattssolen.

Guidad tur med lunch på fjället:
Möt upp en av våra kunniga guider för en vandring med lunch ute på fjället. Guiden tar er med på en tur i Abiskodalen och ger en introduktion till fjällvandring samt berättar om området och Abiskos historia. Ungefär halvvägs in slår ni er ned och äter er medhavda lunch. Lunchpaket finns att köpa i restaurangen vid frukost.

Lunch eller middagshäng i Lavvun (Lavvu är samiska för kåta):
I vår trälavvu samlas ni kring den sprakande elden som är lavvuns mittpunkt. Våra duktiga kockar förbereder maten åt er och ni kan önska om ni vill tillaga en del av den själva över den öppna elden eller om allt ska vara färdiglagat.

abisko lavvun

Bra att veta när du bokar

Mellan 27 sep – 17 nov har Abisko öppet med ett begränsat utbud. Receptionen och butiken är öppen några timmar per dag och du kan boka rum på vandrarhemmet eller någon av våra stugor.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er