STF Abisko Turiststation

Mat & dryck

Kom och ät och må gott hos oss! Abisko är och har alltid varit en mötesplats för gäster från hela världen. Restaurangen har det bästa läget mitt i en nationalpark vid starten av eller slutet av Kungsleden. Från Restaurang Kungsleden får du dessutom en magnifik utsikt över Torneträsk på ena sidan och Abiskoalperna på den andra sidan.
Vi lägger ner mycket kärlek och omtanke i de råvaror vi väljer till vår KRAV-certifierade restaurang. Fokus ligger på ekologisk och närproducerad mat och vi erbjuder alltid vegetariska alternativ. Välkommen in!

Restaurang Kungsleden

Restaurang Kungsleden serverar tre måltider om dagen; frukostbuffé, lunchbuffé och trerätters middag på kvällen.

Frukost
På vår frukostbuffé finns energi som gör att du orkar med en dag på fjället. Här finns nybryggt kaffe, äggröra, havregrynsgröt, våfflor, bacon, kokta ägg, yoghurt och mycket mer att välja på. Vi tvivlar inte på att du kommer få en bra start på dagen hos oss. Under sommartid kan du även slå dig ner på vår veranda för att äta frukosten.

Om du planerar en längre tur eller bara vill ha matsäck på hemresan rekommenderar vi ett lunchpaket. Du packar själv ihop vad du vill ha med dig på turen från vår frukostbuffé. Glöm inte att ta med en termos till varmvattnet!

Lunch
På vår lunchbuffé serveras alltid klassisk svensk husmanskost. I lunchen ingår salladsbuffé, måltidsdryck, bröd samt kaffe, te och varm choklad. Vi har fullständiga rättigheter om du vill ha alkoholhaltig dryck till maten.

Är sugen på fika finns det att köpa i vår butik Fjällboden.

Middag
Vår middag består av en trerättersmeny som inspirerad av det nordiska köket och svenska traditionella smaker. Med en dryckesmeny innehållande spännande öl och KRAV-märkta viner hoppas vi att du hittar just din favorit. Om du inte kan bestämma dig har vi ett rekommenderat dryckespaket till varje middag. Vi har även utmärkta alkoholfria alternativ.

Förboka din middag online för ett förmånligare pris. (Läggs till som tillval på din logibokning)

För att säkerställa att du får plats det klockslag du önskar ringer du direkt till restaurang Kungsleden på 010-190 2403 för att boka tid till kvällens middag. Glöm inte att säga till om du behöver specialkost eller är allergiker.

Öppettider Restaurang Kungsleden
Se flik Öppettider

mat på stenblock abiskomat abisko turiststationrestaurang STF abiskofrukost abisko turiststation

Bra att veta när du bokar

Under perioden 27/9-12/12 2020 har Abisko öppet med ett begränsat utbud. Receptionen är öppen några timmar per dag och du kan boka rum på vandrarhemmet eller någon av våra stugor.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er