STF Sylarna Fjällstation

Mer om STF Sylarna Fjällstation

Här finns fjällupplevelser för alla smaker oavsett vad du har på fötterna! De höga topparna, branta fjällsidorna och djupa dalarna bjuder in oss till aktiviteter och upplevelser av olika slag. Att bestiga Storsylen 1762 m.ö.h. har varit ett mål för många ända sedan den första bestigningen 1886 och den lockar fortfarande många av dagens vandrare och skidåkare.

För den som söker en lugn och enkel plats med rum för tankar finns det många fina dagsturer på fjällhedar och dalar runt sylmassivet. Sylarna är en gammal knutpunkt där lederna från Blåhammaren, Storulvån, Helags, Gåsen och norska Nedalen och Storerikvollen strålar samman. Det är 16 km till närmsta landsväg i Storulvån.

Vid foten av fjället ligger Sylarnas Fjällstation där man samlas för återhämtning, umgänge och inspiration. Sylarnas mångfald lockar olika typer av friluftsutövare. Vid matsalsborden blandas turåkare, toppturare, vandrare, löpare eller klättrare och det skapas möjligheter för ett trevligt utbyte och umgänge.

Vi som arbetar på stationen delar gärna med oss av vår kunskap och glädje och vill göra allt för att fjällupplevelsen ska bli ett minne för livet.

Välkomna!

Fjällbokningen