Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Kebnekaise Fjällstation

Butik & uthyrning

Välkommen till butiken och uthyrningen på Kebnekaise Fjällstation!
I vår butik kan du köpa det du vill ha med dig under din fjällvistelse. Vi har även en välutrustad uthyrning och här kan du hyra det mesta du behöver på fjällturen, vinter som sommar. Läs vidare för att hitta information om både butik och uthyrning.

Butiken

Öppettider
Sommar: 07.00-21.00 varje dag.
Vinter:  08.00-20.00 varje dag.

Vi har ett brett sortiment av friluftsutrustning, som pannlampor, regnskydd, spritbränsle, och mycket mer därtill. Kompasser och kartor över närområdet finns att köpa. Den populära högfjällskartan över Kebnekaise täcker bra i området runt Kebnekaisemassivet, och finns här. Vi har också ett bredd sortiment av miljömärkta kläder, samt souvenirer som kan vara roligt att ta med hem.

I matväg finns en rad konserver och frystorkad mat, av olika smaker och sorter. Vi har även pulvermos och ris, pasta och dylikt, samt olika pastasåser. Gott att ha med sig på turen är kex och torkad frukt, som också finns hos oss. Dessutom säljs chokladkakor, godis- och chipspåsar. Allt man kan tänka sig då sockersuget gör sig påmint. Från vårt eget bageri kommer dagligen färskt bröd och frallor som doftar och smakar härligt.

Något som kan vara trevligt att ha med på turen, eller tillåta sig att köpa när man kommit fram, är inspirerande böcker med vackra bilder. Det finns mycket intressant och lärorik information att läsa. Från det som rör fjäll, laviner och glaciärer – till den fina faunan vi har i fjällen.

Du kan även hitta sjukvårdsartiklar som skavsårsplåster, dauerbinda och myggstift, mm. Likaså har vi hygien- och solskyddsprodukter.

Mycket välkomna in i butiken. Du hittar den i direkt anslutning till receptionen, mitt i huvudbyggnaden.

Med reservation för ändringar.

butik kebnekaise

Uthyrning

Vi har utrustning för vandraren, som kängor från Scarpa och Hanwag, dagstursryggsäckar, stavar m.m. Behöver ni campingutrustning finns det tält, sovsäckar, kök och liggunderlag.

Vi har snöskor, skidor för topptur och daltur, pjäxor, stighudar, stavar, även snowracer och pulka för de allra minsta. Randonnéeutrustningen är den senaste från Dynafits sortiment och vi har även Dynastar- och Movementskidor.

Uthyrningspriser 2020

Är du auktoriserad SKF klipp- eller isklätter-instruktör eller UIAGM-guide/-aspirant och behöver klätterutrustning för dagsturer eller längre turer i området? Då har vi vad du behöver! Vi har ett sortiment som täcker alpina turer, klippklättring och isklättring.
Ta en titt i prislistan och hör av dig (tel. 0980-550 00 alt. kebnekaise.sport@stfturist.se) om du behöver mer detaljerad information.

Om du vill boka utrustning – maila oss på kebnekaise.sport@stfturist.se eller ring oss på 0980-550 00.

Uthyrningspriser 2020

Säkerhetspaket (transceiver, spade, sond) 360 450 175 220 1225 1540

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14