Den vackra sjön Langas vid Saltoluokta

Boende Kungsleden

Kungsleden mellan Abisko och Hemavan är en av världens bästa skid- och vandringsleder. På vintern möts du av snöklädda toppar och magiskt norrsken, och under sommaren frestar midnattssolen till vandring dygnet runt.

Abisko, Nikkaluokta, Saltoluokta, Kvikkjokk, Ammarnäs och Hemavan är exempel på platser där du kan börja och sluta din vandring eller skidtur. Välj var du ska starta beroende på vilket slags äventyr du vill ha, och hur länge du vill vara ute. Varför inte gå en topptur i Kebnekaisefjällen? Eller kanske vandra på kalfjällets platåer mellan Saltoluokta och Kvikkjokk? Du kan lätt ta dig fram till fots eller på skidor i de djupa dalgångarna mellan Ammarnäs och Hemavan. Det finns otaliga härliga alternativ.

Hos oss hittar du olika typer av personligt och genuint boende längs hela Kungsleden – från fjällstugor till fjällstationer. Här kan koppla av efter dina händelserika dagar i naturen. Boka boende, kurser eller aktiviteter redan i dag!

Bo hos Svenska Turistföreningen

Upptäck Kungsleden och övriga Sverige

Boka boende

Upptäck Sverige med Svenska Turistföreningen