Den vackra sjön Langas vid Saltoluokta

Boende Kungsleden

Kungsleden mellan Abisko och Hemavan är en av världens bästa skid- och vandringsleder. På vintern möts du av snöklädda toppar och magiskt norrsken, och under sommaren frestar midnattsolen till vandring dygnet runt.

Abisko, Nikkaluokta, Saltoluokta, Kvikkjokk, Ammarnäs och Hemavan är exempel på platser där du kan börja och sluta din vandring eller skidtur. Välj vilken plats som är bästa att starta på beroende på vilket slags äventyr du vill ha, och hur länge du vill vara ute.

Gå en topptur i Kebnekaisefjällen eller vandra på kalfjällets platåer mellan Saltoluokta och Kvikkjokk. Mellan Ammarnäs och Hemavan vandrar och skidar du lätt genom de djupa dalgångarna. Hos oss hittar du vandrarhem, hotell, fjällstugor och fjällstationer längs hela Kungsleden. Boka något av våra boenden, kurser och aktiviteter redan i dag!