Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Byggnader i solljus på Södermalm

Boende i Stockholm

Mellan Mälaren och Östersjön sträcker sig 14 öar som totalt sett utgör en av världens vackraste huvudstäder. Här väntar livliga shoppingstråk, lugna stadsparker och vindlande historiska gränder. STF har förstås mysiga boenden i Stockholm. Välj själv om du vill bo mitt i händelsernas centrum eller vid klippor och hav i skärgården.

Personligt boende i Stockholm

I huvudstadens hjärta hittar du flera av våra fina övernattningsställen. Tur är väl det. Det är mycket värt att få känna sig riktigt hemmastadd efter stadsvandringen. Fokus ligger på den unika upplevelsen – inte minst vad gäller gästvänligt och familjärt värdskap. Våra vandrarhem och hotell i Stockholm har ofta frukostservering eller självhushållskök. Här finns inte sällan sällskapsrum där du kan umgås, dricka rykande heta kaffekoppar och småprata med andra resenärer. Men du kan minst lika gärna bo privat och personligt. Det väljer du precis som du vill. Du kan dock vara säker på att inget boende är det andra likt.