Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Byggnader och vatten i Göteborg

Boende i Göteborg

Gör ett besök på Sveriges framsida! Här kan du återuppleva barndomen på Liseberg, utforska de myllrande shoppingstråken eller koppla av på de vindpinade skärgårdsöarna. Sussa sött en bit från stadens tjo och tjim, eller bo mitt i smeten. Du kan använda STFs fridfulla boenden i Göteborg som bas.

Personligt boende i Göteborg

Det är guld värt att känna sig som hemma på semestern. Lyckligtvis har STF flera härliga vandrarhem och hotell i Göteborg. Oavsett var du väljer att bo får du alltid ett engagerat och kunnigt omhändertagande. Här kan du ofta äta frukost eller laga mat i självhushållskök – ett upplägg som lockar till avkoppling och umgänge med likasinnade resenärer. Men du kan minst lika gärna koppla av i helt privata och personliga rum. Du övernattar alltid på platser med historia i väggarna. Välkommen till Göteborg och ditt trivsamma basläger på västkusten!

Saker att göra

Under din semester i Göteborg väljer du mellan karuseller på Liseberg, shopping i Nordstan och klirrande glas på Avenyns vattenhål.

Visa fler tips