sommaräng i fjällen

Ta en svemester i år

Vi tror på sommaren! Trots att läget är som det är i världen så är sommaren på väg. Blommorna slår ut. Sjöarna värms upp. Ängarna står öppna och fjällvidderna vida. Sommarminnena finns närmare än du tror. Det vet vi. För vi har fixat svemestrar till folket sedan 1885. Och det kommer vi att göra i år också. Här hittar du inspiration och idéer på vad du kan upptäcka i sommar. Upptäckter som kommer skapa sommarminnen för livet.

Vi tror på sommaren

Tillsammans med Tusse har vi tagit fram en anthem för sommaren 2020. Jag tror på sommaren – en nytolkning av den klassiska visan av Mats Olin. Vi tror att trots allt som händer kommer vi kunna skapa fina sommarminnen. Låten finns nu på Spotify.

Lyssna på låten på Spotify

Trygg vistelse och flexibla villkor

För att kunna erbjuda dig en trygg vistelse i coronatider har vi gjort en mängd anpassningar på våra boenden. Vad gäller avbokningsregler så erbjuder STF alltid generösa villkor när du bokar på vår hemsida. Allt för att du ska kunna vara flexibel, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras.

Läs mer om våra bokningsvillkor

Få inspiration till din svemester

För att inspirera och hjälpa dig att hitta din perfekta svemester lanserade vi i juni Svemesterbyrån. En resebyrå via Zoom, som streamades på vår Facebook-kanal. Tillsammans med massor av gäster delade vi med oss av all vår expertis om semester i Sverige.

Läs mer och se alla avsnitt

Visa upp ditt Sverige!

Tagga @stfturist.se eller #stfturist för din chans att visas här.

Vill du ha fler svemestertips?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få massor av svemestertips direkt till din e-post!

Få svemestertips