Klipphäng i österlen i solnedången på en svemester

Svemester året om

Vinter, sommar, långhelg eller en tisdag i november. Oavsett hur och när på året du vill upptäcka Sverige finns alltid perfekta förutsättningar för en härlig svemester. Det gäller bara att veta var man ska leta. Och det vet vi. För vi har fixat svemestrar till folket sedan 1885. Här hittar du inspiration och tips inför din nästa svemester. Upptäckter som kommer skapa minnen för livet.

Trygg vistelse och flexibla villkor

För att kunna erbjuda dig en trygg vistelse i coronatider har vi gjort en mängd anpassningar på våra boenden. Vad gäller avbokningsregler så erbjuder STF alltid generösa villkor när du bokar på vår hemsida. Allt för att du ska kunna vara flexibel, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras.

Läs mer om våra bokningsvillkor

Få inspiration till din svemester

Sommaren 2020 lanserade vi en Svemesterbyrå via Zoom. Byrån streamades på vår Facebooksida där vi, tillsammans med massor av gäster, delade med oss av all vår expertis om semester i Sverige.

Läs mer och se alla avsnitt

Dela med dig av din svemester!

Tagga @stfturist.se eller #stfturist för din chans att visas här.

Vill du ha fler svemestertips?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få massor av svemestertips direkt till din e-post!

Få svemestertips