STF Vårdnäs Stiftsgård Hotell & Konferens

Mer om STF Vårdnäs Stiftsgård Hotell & Konferens

Mitt i det vackra sjölandskapet, endast en halvtimme söder om Linköping, väntar ett annat tempo. Vårdnäs stiftsgård är mer än ett hotell med restaurang och konferens – det är en plats för möten, vila, naturäventyr och goda måltider. Naturen är magiskt och bjuder på såväl flera naturreservat med orörd urskog, Gustav Vasas eklandskap, spännande, långa spångar i de "östgötska tropikerna", Kinda kanal och flera sjöar. Området är perfekt för dig som vill utforska vandring i Östergötland. Du kan ströva fritt på små stigar i vackra naturreservat, eller planera din vandring längs terrängvänliga vandringsleder som Östgötaleden.

Hos oss bor du bekvämt med naturen och lugnet direkt utanför fönstret. Under lunch och frukost kan du njuta av vällagad mat i en avkopplande miljö, med Kinda Kanal och sjön Stora Rängen precis utanför fönstret.

Vi som jobbar på Vårdnäs har en gemensam vision där vi vill ge både våra gäster och varandra en bättre dag – varje dag. Vi ser på vår verksamhet med ett ekologiskt perspektiv för att hitta nya insatser för att minska belastningen på vår fantastiska skapelse – det är ju ont om jordklot, som bekant.

Vi har öppet året runt. Varmt välkommen till oss och vår vackra del av Östergötland.