Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Brygga vid havet på Östkusten

Bo och upptäck Sveriges östkust

Längs med den vackra östkusten hittar du många naturnära upplevelser. Kristianopel anges ofta som gränsen mellan syd- och östkusten och där byter sillen namn till strömming.

Här blickar du ut mot Ölands södra udde och är det en fin dag kanske du kan se ”Långe Jan”. Åk till Kalmar och besök Kalmar slott för att sedan ta dig vidare till Ölands långa sandstränder. Eller fortsätt norrut mot Sankt Annas skärgård, som av många klassas som en av världens mest finskurna. Hos STF hittar du flera vandrarhem och hotell längs östkusten. Boka våra boenden, kurser och aktiviteter redan i dag!