Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Tre väderkvarnar i solnedgång på Öland

Boende Öland

Sveriges minsta landskap är större än du tror och bjuder på en världsunik natur och fauna. Och trots att det är en ö når du den enkelt via Sveriges längsta bro.

I Borgholm avnjuter du en konsert i slottsruinen, eller tar en glass i hamnen. Hyr en cykel och cykla till någon av de långa sandstränderna och ta ett dopp. I Ekopark Böda på norra Öland kan du leta efter fornlämningar och vandra i den fascinerande trollskogen. På Ölands södra udde hittar du Ottenby fågelstation med sitt rika fågelliv. Här kan du också klättra upp i Långe Jan, Sveriges högsta fyr. Vi har boendepärlor på hela Öland. Boka något av våra boenden och aktiviteter redan i dag!