Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Närsholmen Fyr & Logi

Mer om STF Närsholmen Fyr & Logi

På STF Närsholmen Fyr & Logi bor du i fina två- eller fyrbäddsrum med sköna sängar. Här har du utsikt över ängarna och havet. I fyrvaktarbostaden hittar du det rymliga köket och allrummet som vetter mot fyren. Naturen på Närsholmen är alldeles unik och påminner om en savann, med ståtliga enar på långa stammar. Det beror på att djur har betat här och hållit landskapet öppet sedan urminnes tider. Blomsterprakten är makalös och flyttfåglar i massor stannar upp och drar förbi vid sina respektive tidpunkter på året. Stränderna av kalksten och sand lockar till promenader, bad och picknick intill havet.

Hos oss sker incheckning mellan kl. 17.00 och 18.00. Vid senare ankomst kan du ringa i god tid, så ordnar vi det. Utcheckning sker senast kl. 11.00.

Bekväma sängar väntar i våra två- och fyrbäddsrum. Fyrbäddsrummen har två enkelsängar och en våningssäng. I allrummet kan du sitta och läsa eller spela spel och i köket finns matplats och allt du behöver för självhushåll. Här är det lätt att göra sig riktigt hemmastadd.

Standarden är enkel. Dusch och toalett hittar du i ett litet hus i anslutning till fyrplatsen. Det finns även två torrdass.

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot husdjur.

Runt hela fyrplatsen löper en kalkstensmur och innanför muren, såväl som i omgivningarna, väntar många smultronställen att njuta av. Närsholmen är en speciell plats, en av de finaste på Gotland enligt många. Man är mitt i naturen och det är lätt att komma ner i varv. Affär, rökeri, bageri, restauranger, gårdsbutiker och långa sandstränder ligger en kort cykel- eller biltur bort.

Vi välkomnar grupper året om. Familjer, företag, föreningar och andra kan hyra hela anläggningen. Det är bara att ringa 073-434 31 00 eller maila martin.narsholmen@gmail.com.

Vi som driver boendet heter Gry och Martin och bor i närheten sedan tre år. Vi stormtrivs i bygden och Närsholmen är en favoritplats för utflykter året runt. Runt knuten väntar massor av sevärt, ätvärt, badvärt och andra upplevelser. Vi guidar er gärna dit.

Varmt välkomna till oss på Närsholmen!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er