Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. STF drabbas precis som hela samhället av coronakrisen. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Blåhammaren Fjällstation

Mat & dryck

Hos oss på Blåhammaren står maten i fokus! Vi lagar så gott som allting från grunden och jobbar hårt med att minska svinn och miljöpåverkan.

Frukost

Vår frukostbuffé serveras klockan 8-9. Här väntar härlig havregrynsgröt, fil, hembakt bröd och ägg. En stor del av frukosten är ekologisk och KRAV-märkt.

Lunchpaket

Vårt lunchpaket är smidigt att ta med ut på tur; smörgåsarna ordnar du själv på frukostbuffén. Det ingår även en fikabit, frukt och jägarsnus (russin/choklad/jordnötter). Glöm inte din termos! Fyll den med choklad, nyponsoppa, blåbärssoppa eller snabbkaffe. En liten matlåda är att rekommendera att ha sitt lunchpaket i.

Lunch och fika

Lunch och fika kan beställas från klockan 11 i receptionen. Vi har alltid ett hemlagat mål mat som du kan beställa hela dagen, även till middag att äta i samlingsrummet om du inte vill äta trerättersmiddagen. Fikat är såklart hembakt och kaffet ekologiskt. Missa inte vår fruktsoppa på samma recept som år 1913!

Vår klassiska trerättersmiddag

Vår trerättersmiddag är en riktig Blåhammarklassiker! Välrenommerad och gjord på lokalt kött eller fisk. Vår omtalade trerättersmiddag med tillhörande presentation startar klockan 18 varje kväll. Vi lagar en meny per kväll och du blir placerad tillsammans med andra gäster. Hos oss finns fullständiga rättigheter och vi komponerar varje kväll ihop ett dryckespaket som ska passa till just den middag du äter. Middagen är en av huvudanledningarna till våra gästers vistelse och ska därför bokas i samband med bokning av logi, då vi har ett begränsat antal platser.

Specialkost

Vår omtalade och vällagade mat är gjord på fjällko, röding, ren eller älg – allt från Jämtland och Härjedalen. Äter du inte detta eller har du allergier eller specialkost ska du nämna det vid din bokning för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt. Vi lagar alltid maten från grunden.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er