Kvinna kollar i mobil staden Göteborg

Kultur & stad

Njut av lokalt mathantverk på Blåhammaren, lär dig om samernas traditioner under en kulturhistorisk guidning i Abisko, besök Stockholms många museer, fascineras av högklassigt hantverk i Glasriket, eller upplev folkvimlet på något av Malmös torg.

Kulturella aktiviteter

Välkommen på upptäcktsfärd i vårt ovanligt avlånga land! För dig som längtar efter en weekend i Sverige finns många alternativ. Utforska kaféstaden Alingsås tillsammans med en kaféguide, eller gå på konsert på Storsjöyran i Östersund. Besök Älgens hus i Umeå eller strosa fram längs medeltida gator i Sveriges äldsta stad Sigtuna. Här är det bara fantasin som sätter gränser. Dessutom bidrar du genom dina weekendresor i Sverige till att främja hållbar turism. Hos STF finns unika vandrarhem och hotell i både små och mellanstora städer. Boka något av våra personliga boenden redan i dag!

Nyckeln till en ny plats går via magen. Med närproducerade smaker på tallriken lär du känna orten du befinner dig på, samtidigt som lokala mathantverkare gynnas.