STF Nära dig

STF Norra Roslagen Lokalavdelning - Smedjegatan 6 C, 74242 Öregrund

Våra kommuner

Östhammar

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Lokalföreningen Norra Roslagen omfattar Östhammars kommun, där det bl.a. finns intressanta vallonbruk. Österbybruk, , Gimo och Forsmarks bruk är exempel på dåtidens industrier som växte fram tack vare malmen från Dannemora gruva.

Vallonbruken erbjuder guidade turer, musikupplevelser och konstutställningar sommartid och till Roslagens småstäder Öregrund och Östhammar med omgivningar söker sig många för turismupplevelser och rekreation. Lokalföreningen är en naturlig aktör i det lokala turistiska utbudet.

Lokalföreningen är aktiv och erbjuder ett stort utbud av aktiviteter för alla åldrar och olika intresseriktningar. Sommartid går det båtutflykter i skärgården. Vandringar, cykelturer och andra upplevelser i naturen blandas med uppskattade bildvisningar om fjäll och andra inspirerande resmål. Lokalföreningen gör också studiebesök på företag och besöker konstnärer och kulturinstitutioner.

En uppskattad aktivitet är trivselträffar för nyinflyttade. Till dessa träffar inbjuds såväl nyinflyttade som ortsbor som delar med sig av sina smultronställen efter ett inledande bildspel. Vanligtvis deltar även kommunen med någon representant.

Den lokala kretsen bildades 1990 och ombildades till lokalförening 2013 och har cirka 240 medlemmar.

• 15 Feb 2018

”Från karate till moské”

Bo Ekstrand är präst i Hökhuvuds församling och har svart bälte i karate. Han har kallats karateprästen och krigarmunken. Under Bos föreläsning får vi en inblick i hans spännande liv med allt ifrån karate...

Avgiften sätts in på plusgiro 4669816-3 eller Swish nr 1232093359 i samband med anmälan

Medlem: 60 kr

Icke-medlem: 80 kr

• 15 Feb 2018

Lokalföreningens årsmöte

STF Norra Roslagens Årsmöte Sedvanliga årsmötesförhandlingar.

Medlem: Gratis