Fjällvandrare med hatt, keps och stav

Boende Vindelfjällen

Vindelfjällens naturreservat är som en sammanfattning av lapplandsfjällen. Här hittar du högfjällsmassiv, u-formade dalar och fjällhedar. På lägre höjd finns fjällbjörkskogar, fågelrika våtmarker, fiskrika sjöar och samevisten. Har du tur kanske du till och med får se en fjällräv.

Tärnasjön lockar med ett rikt fågelliv och utmärkt fiske. I sjöns södra delar hittar du Tärnasjöarkipelagen, som du passerar på långa hängbroar. Kungsleden mellan Ammarnäs och Hemavan löper rätt genom reservatet och bjuder på omväxlande dagsetapper. Hos oss hittar du stugor och vandrarhem längs med hela leden. Boka något av våra boenden och aktiviteter redan i dag!

Broar ersätts tillfälligt med roddbåtar

Länsstyrelsen i Västerbotten kommer att byta ut broarna på Kungsleden mellan Syterstugan och Tärnasjöstugan under sommaren 2021. Broarna kommer tillfälligt att ersättas med roddbåtar och arbetet beräknas hålla på hela sommaren. Mer information hittar du hos Länsstyrelsen.