Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Fjällvandrare med hatt, keps och stav

Boende Vindelfjällen

Vindelfjällens naturreservat är som en sammanfattning av lapplandsfjällen. Här hittar du högfjällsmassiv, u-formade dalar och fjällhedar. På lägre höjd finns fjällbjörkskogar, fågelrika våtmarker, fiskrika sjöar och samevisten. Har du tur kanske du till och med får se en fjällräv.

Tärnasjön lockar med ett rikt fågelliv och utmärkt fiske. I sjöns södra delar hittar du Tärnasjöarkipelagen, som du passerar på långa hängbroar. Kungsleden mellan Ammarnäs och Hemavan löper rätt genom reservatet och bjuder på omväxlande dagsetapper. Hos oss hittar du stugor och vandrarhem längs med hela leden. Boka något av våra boenden och aktiviteter redan i dag!