Snälltåget till fjällen

Längtar du efter vinterfjäll, orörd snö och storslagna vidder? Under perioden 25/2 – 29/4 2018 reser du extra smidigt till Jämtlandsfjällen med Snälltåget. Nattåg avgår två gånger i veckan från flera orter i södra Sverige till Östersund, Undersåker, Åre, Duved, Enafors och Storlien* För dig som vill vidare till STFs Fjällstationer i Storulvån och Vålådalen, ordnar Snälltåget smidig transfer hela vägen fram till dörren.

Äventyret börjar redan ombord – du kan koppla av i din kupé eller varför inte njuta av något gott i krogvagnen? På morgonen vaknar du upp i härlig fjällmiljö, redo för en dag fylld av aktiviteter i vackert fjällandskap. Snälltåget stannar i Östersund, Undersåker, Åre och Duved. *Under perioden 28/3 – 29/4 fortsätter tåget även till Enafors och Storlien. För dig som vill vidare till STFs Fjällstationer i Storulvån och Vålådalen, ordnar Snälltåget smidig transfer hela vägen fram till dörren.

Avresa sker från Malmö sen eftermiddag på onsdagar och lördagar med ankomst torsdag och söndag morgon. Retur torsdag och söndag eftermiddag, med ankomst i Stockholm på kvällen och i Malmö morgonen efter.

MEDLEMSRABATT & BOKNING

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Läs mer om erbjudandet. För exakt tidtabell, mer information och bokning, se Snälltågets hemsida.

BLI EN DEL AV STF

Du behövs!

Värna om allemansrätten, upprustning av leder och hållbar turism – få fina förmåner!

• Alltid bästa pris på boende
  • Medlemspriser på aktiviteter
  • Sex nummer av tidningen Turist