Ta Snälltåget till fjällen

Längtar du efter pudersnö och storslagna vidder? Under 2019 (perioden 19/12-21/4) reser du extra smidigt till Jämtlandsfjällen med Snälltåget. Nattåg avgår två gånger i veckan, från flera orter i södra Sverige, till Undersåker, Åre, Vemdalen, Duved, Enafors och Storlien. För dig som vill vidare till STFs Fjällstationer i Storulvån och Vålådalen ordnar Snälltåget smidig transfer hela vägen fram till dörren.

Äventyret börjar redan ombord – du kan koppla av i din kupé eller varför inte njuta av något krogvagnen? På morgonen vaknar du upp i härlig fjällmiljö, redo för en dag fylld av aktiviteter. Snälltåget stannar i Undersåker, Åre, Vemdalen, Duved, Enafors och Storlien. För dig som vill vidare till STFs Fjällstationer i Storulvån och Vålådalen ordnar Snälltåget smidig transfer hela vägen fram till dörren som ingår i resans pris. Till Vålådalens Fjällstation kör Snälltåget två gånger i veckan från jul till påsk med smidig transfer från Undersåker. Transfern avgår 07.40 och ankommer Vålådalens Fjällstation 08.40. I Enafors går transfer till Storulvåns Fjällstation från 27/2, med avgångstid 08.50 och ankomst till Storulvåns Fjällstation 09.20.

Avresa sker från Malmö sen eftermiddag på onsdagar och lördagar med ankomst torsdag och söndag morgon. Retur torsdag och söndag eftermiddag, med ankomst i Stockholm på kvällen och i Malmö morgonen efter.

MEDLEMSRABATT & BOKNING

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Läs mer om erbjudandet. För exakt tidtabell, mer information och bokning, se Snälltågets hemsida.