Snälltåget

Nattåg till höstfjället

Passa på att unna dig en härlig höstvandring i samband med att Snälltåget lanserar nya tågavgångar till Jämtland. I slutet av augusti och september, när lugnet lägger sig och när fjällets grönska skiftar färg till gula och röda toner, kan du åka med nattåg från flera orter i södra Sverige till Undersåker, Åre, Duved, Ånn, Enafors och Storlien.

Äventyret börjar redan ombord – du kan koppla av i din kupé eller varför inte njuta av något gott i krogvagnen? På morgonen vaknar du upp i fjällmiljö, redo för en dag fylld av aktiviteter i vackert fjällandskap. Snälltåget stannar i Undersåker, Åre, Duved, Ånn, Enafors och Storlien. För dig som vill vidare till STFs Fjällstationer i Storulvån och Vålådalen, ordnar Snälltåget smidig transfer hela vägen fram till dörren. Avresa sker från Malmö sen eftermiddag på onsdagar och lördagar, med retur från Storlien torsdag och söndag eftermiddag under perioden 30 augusti – 24 september 2017.

MEDLEMSRABATT & BOKNING

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Läs mer om erbjudandet.  För exakt tidtabell, mer information och bokning, se Snälltågets hemsida.

BLI MEDLEM

Du stöttar inte bara vårt arbete - det lönar sig också!

• Alltid bästa pris på boende
  • Medlemspriser på aktiviteter
  • Sex nummer av tidningen Turist