Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

Skidåkare har åkt Snälltåget till Jämtlandsfjällen

Ta Snälltåget till fjällen

Längtar du efter snötäckta fjällvidder? Med Snälltåget reser du smidigt med nattåg från Malmö via bl.a. Stockholm till Jämtlandsfjällen. Under säsongen 2019/2020 går det att resa till Ramundberget och Tänndalen i Härjedalsfjällen och februari är det dessutom möjligt att åka nattåg till södra Lapplandsfjällen, med Kittelfjäll och Hemavan som destinationer.
Kollage med våfflor, tåg och familj

Snälltåget kör till Undersåker, Åre och Duved under perioden 21 december 2019 – 19 april 2020 och från 22 februari fortsätter tåget till och från Enafors och Storlien. Tågen avgår två gånger i veckan från Malmö via bl a Stockholm onsdagar och lördagar till Jämtlandsfjällen. I Undersåker finns transfer till och från Edsåsdalen och Vålådalen och i Enafors finns transfer till och från Storulvån. Från Jämtlandsfjällen avgår Snälltåget torsdagar och söndagar.

Till Ramundberget och Tänndalen kör Snälltåget 21 december 2019 – 19 april 2020. Till Ramundberget går det att åka lördag kväll med ankomst söndag och med hemresa söndag. Det är busstransfer till och från Röjans station (ca 2 timmars busstransfer). Till Tänndalen går det att resa onsdag och lördag kväll med ankomst dagen därpå. Hemresa kan ske torsdag och söndag. På torsdagar är det transfer från och till Östersund (ca 3½ timmes busstransfer) och söndagar från Röjans station (ca 2½ timmes busstransfer).

I februari kan du resa med Snälltåget till Hemavan och Kittelfjäll med avresa onsdagar 5/2, 12/2 och 19/2 från bl a Malmö (15.00) och Stockholm (21.55) med ankomst till respektive destination på torsdagen. Hemresan sker på torsdagar 13/2, 20/2 och 27/2 med ankomst Stockholm (23.40) och Malmö fredag morgon (07.10). Tåget går till Vilhelmina och Storuman på Inlandsbanan och därifrån kör vi anslutande transfer till respektive destination.

MEDLEMSRABATT & BOKNING

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Läs mer om erbjudandet. För exakt tidtabell, mer information och bokning kan du besöka Snälltågets hemsida.