Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Jämtlandsfjällen och björkar i höstfärger

Ta Snälltåget till fjällen

I augusti och september kör Snälltåget nattåg direkt från södra Sverige till Jämtlandsfjällen två gånger i veckan. Hoppa på nattåget på eftermiddagen/kvällen och vakna upp i fjällvärlden nästa morgon.
Kollage med våfflor, vandrare och solnedgång

Nattåg till Jämtlandsfjällen i höst

Under perioden 29 juli – 27 september 2020 kör Snälltåget nattåg till Jämtlandsfjällen två gånger i veckan till Jämtlandsfjällen. Tåget utgår från Malmö onsdagar och lördagar och kör via Lund, Hässleholm, Alvesta, Nässjö, Linköping, Norrköping, Stockholm och Uppsala till Jämtlandsfjällen. På morgonen gör tåget uppehåll i Östersund, Undersåker, Åre, Duved, Enafors och Storlien. I Undersåker finns transfer till och från Edsåsdalen och Vålådalen och i Enafors finns transfer till och från Storulvån. Från Jämtlandsfjällen avgår Snälltåget torsdagar och söndagar.

MEDLEMSRABATT & BOKNING

Som medlem i STF får du 10 % rabatt på samtliga biljetter hos Snälltåget. Läs mer om erbjudandet. För exakt tidtabell, mer information och bokning kan du besöka Snälltågets hemsida.