Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Boende Glasriket

I trakterna runt Emmaboda, Lessebo, Uppvidinge och Nybro hittar du det unika Glasriket som är känt för sina många glasbruk. Här har konstnärer och hantverkare förvandlas den glödheta glasmassan till spröd kristall eller robusta skålar sedan 1742. Ett fascinerande hantverk med långa traditioner.

Besök något av områdets många fina glasbruk, som Kosta Boda eller Målerås. Sveriges enda renodlade glasmuseum, The Glass Factory, är också väl värt ett besök. Passa också på att upptäcka charmiga småstäderna, byarna och kända platser som Möbelriket och Astrid Lindgrens Värld. Hos oss hittar du vandrarhem och hotell i nära anslutning till glasbruken. Boka något av våra boenden redan i dag!