STF Sylarna Fjällstation

Sov gott på Sylarna
Att bo på fjällstation är en unik upplevelse med många valmöjligheter. Hos oss kan du bo bekvämt i enkelrum, tvåbäddsrum eller fyrbäddsrum. Varje rum har handfat, hyllor och avlastningsytor samt bäddsoffa som ger en extra bädd. Dusch, toalett och bastu finns i korridoren. Du kan också välja vårt billigare alternativ, flerbäddsrum för åtta personer eller våra stora sovsalar med plats för 16 personer eller fler. Vid dåligt väder försöker vi ordna nödbäddar på golvet när anläggningen är fullbokad, för dig som inte har tält med dig. Men även våra madrasser tar slut ibland. Därför rekommenderar vi alltid att du förbokar din övernattning på våra fjällstationer.

Huvudbyggnaden
I huvudbyggnaden bor du bekvämast i våra två- eller fyrbäddsrum med handfat på rummet. Rummen har en eller två våningssängar samt bäddsoffa, och kan därför utnyttjas som tre respektive fembäddsrum. Här finns också ett åttabäddsrum som du kan boka en bädd i och dela rummet med andra gäster. Dusch, bastu och toaletter finns i korridoren.

Annexet Kläppen
Ett snöbollskast från huvudbyggnaden ligger vårat annex, Kläppen. I Kläppen finns våra sovsalar, avskilda hundrum, dusch, toalett och självhushåll. Detta är den äldsta byggnaden på Sylarna med det mest prisvärda boendet.

Sovsalar
I Kläppen finns flera sovsalar med minst 16 platser i varje sal. Boendet är enkelt men madrass, kudde och täcke finns givetvis.

Hundtillåtna rum
I vårt annex Kläppen finns tre rum för gäster med hundar. De har fyra bäddar i varje rum, och något enklare standard än i huvudbyggnaden. Det finns hundburar i varje rum. Eftersom vi har få hundrum kan man inte boka ett eget hundrum. Endast 2 pers/sällskap kan boka bäddar i hundrummet, och resten av sällskapet sover i andra delar av stationen. Rummen delas alltså mellan olika sällskap med deras hundar. Vi kan inte vara ansvariga att hundarna kommer överens!

Tältare
Gäster med tält är självklart varmt välkomna att slå ner pinnarna i närheten av stationen. Hör med receptionen om lämplig plats. Om du tältar i närheten av stationen betalar du serviceavgiften som ger tillgång till stationens alla bekvämligheter.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18