STF Katrineholm Stora Djulö vandrarhem

Mer om STF Katrineholm Stora Djulö vandrarhem

Stora Djulö vandrarhem är en del av en hembygdsgård som ligger i det fantastiskt vackra Stora Djulö-området i Katrineholm. Husen, som ligger inbäddade i vacker grönska, är från 1700-tal och 1800-tal. Några av husen blev hitflyttade på 1960-talet från Katrineholm för att bevaras och i samband med detta blev det en Hembygdsgård. Innan det fanns endast huvudbyggnaden, Körlkarlens Hus, och fungerade då som arbetarbostad åt Stora Djulö-herrgårds arbetare.

Vi har tio rum fördelade på 24 bäddar. Ett gästkök finns i huvudbyggnaden och delat duschrum i separat byggnad. Vandrarhemmet har en frukostservering öppen under högsäsong och frukost bokas på plats. Platsen andas frid och harmoni och vi erbjuder yogaklasser samt även försäljning av bland annat smycken och stenar.

Varmt välkomna till Stora Djulö!

/Cecilia och Maria.