STF Herrgård de luxe

Mat & dryck

Vår, sommar & höst öppnar vi upp vårt corps de logi på helgerna för ”herrgårdkondis”. Antika montrar dignar av läckra kakor, pajer, tårtor och mackor, från köket bjuds en liten meny av vällagade maträtter. Till dessa serveras naturliga viner, lokala öl & alkoholfria godsaker. Maten som lagas är ekologisk och närproducerad, ibland så nära som den egna köksträdgården.

Fika och måltider avnjutes med fördel på glasverandan, i matsalen eller i den grönskande trädgården. Eller varför inte ta med det på en vandring eller cykelutflykt i närområdet.

– Till oss kommer man för att njuta av den goda maten och den vackra miljön. Jag vill att det ska vara som att hamna i en film. Vi har gjort vårt bästa för att framhäva antik inredning och gömma moderna installationer bakom ytan. Man ska få nypa sig i armen och fråga sig om det är på riktigt, säger Nils Hector.

Öppettiderna varierar över året, så kolla in våra sociala medier för att stämma av vad som gäller när just du besöker oss. Vi kan vid förbokning ordna med såväl middagar som fullpackade picknickkorgar.