Vanliga frågor och svar om våra presentkort

Här har vi samlat vanliga frågor och svar om hur man köper och använder våra presentkort.

Köpa presentkort
Var kan jag köpa presentkort?
Vilka belopp kan jag köpa presentkort för?
Hur betalar jag för presentkort?
Hur levereras presentkort?
Jag har inte fått mitt presentkort, vad kan jag göra?
Kan jag beställa ett fysiskt presentkort?
Kan jag fylla på ett presentkort?
Jag har flera presentkort, kan jag slå ihop dem?

Betala med presentkort
Hur använder jag mitt presentkort?
Kan jag betala med mitt presentkort på någon av STFs boenden?
Hur länge är mitt presentkort giltigt?
Summan på min bokning är mindre än värdet på mitt presentkort, vad händer med resten av värdet på presentkortet?
Hur ser jag saldo på mitt presentkort?
Jag vill göra ett tillägg till min bokning, kan jag betala tillägget med presentkort?

Avboka ett köp som är betalat med presentkort
Vad händer om jag avbokar och har betalat med presentkort?
Jag har avbokat men pengarna har inte kommit tillbaka till mitt presentkort, vad är fel?
Jag vill avboka och har betalat med ett presentkort där giltighetstiden gått ut, vad händer med värdet?

Köpa presentkort

Var kan jag köpa presentkort?
Klicka här för att köpa presentkort.

Vilka belopp kan jag köpa presentkort för?
Du kan köpa presentkort för 100 kr, 300 kr, 500 kr, 750 kr, 1000 kr, 1500 kr, 2000 kr, 3000 kr och 5000 kr.

Hur betalar jag för presentkort?
Du betalar med ditt kreditkort. Visa, Mastercard, Eurocard eller Maestro.

Hur levereras presentkort?
Du eller den mottagare du har valt vid köpet får presentkortet via e-post.

Jag har inte fått mitt presentkort, vad kan jag göra?
Ta gärna en titt i din skräppost om presentkortet inte kommit fram. Om du fortfarande inte kan se ditt presentkort kan du ringa STF Kundservice på telefonnummer 08-463 21 00. Telefontiden är måndag till fredag kl. 9-16.

Kan jag beställa ett fysiskt presentkort?
Vi skickar inte ut några fysiska presentkort.

Kan jag fylla på ett presentkort?
Klicka här för att fylla på ett presentkort.

Jag har flera presentkort, kan jag slå ihop dem?
Om du har flera presentkort kan du överföra värdet till ett nytt presentkort. Klicka här för att slå ihop presentkort.
*Detta gäller endast för presentkort du har fått via e-post.

Betala med presentkort

Hur använder jag mitt presentkort?
När du bokar här på svenskaturistforeningen.se kan du välja betalningsalternativet “Presentkort” i kassan. Ange presentkortsnummer och CVC-kod som finns i e-posten med presentkortet. Du kan betala hela eller delar av beloppet med ditt presentkort, det resterande beloppet betalas med kreditkort.

Kan jag betala med mitt presentkort på någon av STFs boenden?
Nej, du kan bara använda det på här på svenskaturistforeningen.se.

Hur länge är mitt presentkort giltigt?
Presentkort är giltiga i två år från inköpstillfället och kan inte lösas in mot kontanter. Giltighetstiden står på presentkortet.

Summan på min bokning är mindre än värdet på mitt presentkort, vad händer med resten av värdet på presentkortet?
Det kan du använda nästa gång du gör en bokning. Du kan då lägga till pengar med ditt kreditkort, om presentkortet inte täcker hela bokningen.

Hur ser jag saldo på mitt presentkort?
Du kan själv se saldo på ditt presentkort här.

Jag vill göra ett tillägg till min bokning, kan jag betala tillägget med presentkort?
Vill du lägga till något till samma bokning vid ett senare tillfälle kan du tyvärr inte nyttja presentkort utan får betala med betalkort.

Avboka ett köp som är betalat med presentkort

Vad händer om jag avbokar och har betalat med presentkort?
Värdet går tillbaka till presentkortet inom ett dygn. Du kan se ditt saldo här.

Jag har avbokat men pengarna har inte kommit tillbaka till mitt presentkort, vad är fel?
Det tar upp till ett dygn innan värdet kommit tillbaka till kortet.

Jag vill avboka och har betalat med ett presentkort där giltighetstiden gått ut, vad händer med värdet?
Värdet på presentkortet förfaller tyvärr om du avbokar efter att giltighetstiden gått ut.

Fysiska presentcheckar

Tidigare sålde vi fysiska presentcheckar. Om du har giltiga fysiska presentcheckar fungerar dessa som betalning för boende, måltider, aktiviteter och andra produkter som du kan köpa på någon av våra anläggningar. Du kan inte använda de fysiska presentcheckarna i vår onlinebokning.

Kontakt och mer information

Har du fler frågor? Ring STF Kundservice på telefonnummer 08-463 21 00. Telefontiden är måndag till fredag 9-16.