STF Tännäskröket

Mat & dryck

Árran – en samlingsplats
Förr i tiden samlades man kring elden för att äta och umgås. När man namngav restaurangen fick den därför det självklara namnet Árran som betyder eldstad på nordsamiska. Idag är restaurangen en samlingsplats för att fira livets stora händelser så som bröllop, födelsedagar eller 5-åringens första svängar i backen. Árran är flera år i rad nominerad av White Guide som en av fjällvärldens bästa restauranger.

Lokala råvaror & klassiska rätter
Med råvaror från Norrland i allmänhet och Härjedalen i synnerhet lagas klassiska rätter i modernistisk tappning. Avslappnat, genuint, ärligt, enkelt, gott, miljömedvetet. Givetvis i nära samarbete med lokala producenter som Tännäs Bryggeri, Jillie Ren & Vilt, Bruksvallarnas Rökeri, några pimplare samt en & annan jakthund!

Öppettider sommar 2021 (fr.o.m. 28 juni)
Restaurangen är öppen mellan 9.00-15.00 alla dagar för lunch & fika.

Fredagar pizzabuffé 18.00 – 21.00

Boka bord 0684-240 00 eller restaurang@tannaskroket.se

Med reservation för ändringar under säsongen

Öppettider vinter 2021/2022