STF Stora Kalholmen Vandrarhem

Upplev

På Stora Kalholmen är det lugnet och naturen som är upplevelserna. Öarna ägs av Skärgårdsstiftelsen och ingår i Skärgårdsstiftelsens naturreservat Träskö-Storö. Här kan du koppla av med en genuin skärgårdsupplevelse, promenera, meditera, bada bastu eller bara vara. Barnen brukar tillbringa dagen vid den lilla sandstranden eller djupt koncentrerade över metspöt.

Ön tar knappt en timme att gå runt. På ön finns det oändliga möjligheter till härliga bad, sköna promenader och genuina skärgårdsupplevelser. En liten barnvänlig sandstrand finns inne i viken och på öns ostsida finns berghällar för riktigt härliga klippbad.

Viken är en omtyckt skyddad naturhamn för dig som kommer med egen fritidsbåt (Segelbåtsdjup 180 cm). Hyr kajak i närheten och ta dig hit på egen hand. Vi rekommenderar Stavsudda Kajakdepå som ligger ca 50 minuters paddling sydväst om Stora Kalholmen eller hyr kanadensare hos oss på ön. Att paddla kanadensare är optimalt för nybörjare eller barnfamiljer eftersom de är osänkbara.

Bastun är till för alla som besöker Stora Kalholmen. Du bokar in dig själv i en pärm som finns intill dörren vid stora huset, instruktionerna är lätta att följa och betalar gör du med svisch eller kontanter.

Välkommen att njuta!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er