STF Sylarna Fjällstation

Mat & dryck

Mitt på fjället i väglöst land hittar du vår matsal med utsikt mot det mäktiga Sylmassivet. Under vintersäsong 2018 har vi byggt helt ny lounge, reception och köksdel i huvudbyggnaden på Sylarna.

AKTUELLT

Spiseriet – Sylarnas restaurang

Frukost: medlemspris 100:- (ord. pris 110:-) kl. 7.00 – 9.00

Lunchpaket: medlemspris 90:- (ord. pris 100:-)
I samband med frukosten finns möjlighet att packa matsäck för dagens tur.

Matlådor pris från 115 :-  Tillgängligt 11-21
Vi erbjuder ett urval av varmrätter att värma själv. Till det får du bröd, sallad och kaffe och den vackra utsikten över Sylfjällen. Vegetariska samt laktos- och glutenfria alternativ finns. Ekologiska matlådor frön Grön Ko med nybakat bröd och sallad finns också.

Middag – Grytmål  (medlem 325:-/ord. pris 375:-)
Kl. 18:00-20:00

Spiseriets middag serveras som en ”Sharing-middag” med ”hemma hos” känsla. Långkok I gryta mitt på bordet med rejäla tillbehör och syltade grönsaker där man tillsammans delar och äter sin middag med nyvunna vänner. En unik del i konceptet och en av STF:s grundstommar är att gästen är medproducent och tillsammans hjälps åt att duka sitt bord, hämta smör, bröd och mat i ”köket”.
Grytmål inleds med ångande buljong, ”sylbakat” hårdbröd och bitar av lokala ostar och chark. Dagens gryta serveras per bord och delas mellan gästerna vid bordet. Till grytan serveras nybakt bröd med smör och rödkålssallad.

Till dig som bokat ”Matkassen”
Med den nya matsalen erbjuds du i stället för matkassen en varmrätt att värma själv.  Till det får du bröd, sallad och kaffe och den vackra utsikten över Sylfjällen. Vegetariska samt laktos- och glutenfria alternativ finns. Vill Du istället avnjuta grytmålet går det bra att beställa på plats.

Butik
Det ligger ett gediget arbete bakom sortimentet i butiken och vi har prioriterat det som uppskattats mest och det finns både så en kan laga flera måltider på plats, proviantera till tältturen eller komplettera exempelvis hygienartiklar eller annat för sin tur. Utbudet motsvarar det i de största fjällstugorna. Denna länk ger fingervisning om utbud. Avvikelse i utbud och pris kan förekomma.

Prislista

Alkohol
Vi har fullständiga rättigheter. Medhavd alkohol får inte förtäras i restaurang eller lounge.

Självhushåll
I annexet Kläppen har ni möjlighet att förtära egen medhavd mat och alkohol. Det är bra att känna till att detta självhushåll är relativt litet.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-18

Få offert

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2018, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här