STF Storulvån Fjällstation

Vårt boende är enkelt, rustikt och fräscht. Ingen lyx men med alla möjligheter att vila ut och hämta ny energi efter turen. På Storulvån har du flera olika boendealternativ och väljer själv din nivå av bekvämlighet – vill du ha egen dusch eller går det bra att dela? Oavsett ditt val så vaknar du utvilad mitt i fjällvärlden varje morgon. Det är höjden av lyx, om du frågar oss.

Komfortrum
2-bädds och 4-bäddsrum där du varken behöver ta med dig egna lakan eller tänka på städningen, det är Komfortrum. Egen dusch och toalett på rummet. Våningssängen har 105cm bred underslaf. Vissa av komfortrummen är hundtillåtna.

4-bädds sovalkov
Högst upp i stationsbyggnaden finns små mysiga alkover med två våningssängar och draperi mot korridoren. Gemensamma duschar och toaletter finns i korridoren, och värdeförvaring i boxar. Alkoverna delas med andra och det är mixat boende.

Gamla Storulvån
Det billigaste och på många sätt charmigaste alternativet! Du bor i Fjällstationen Anno 1933, på andra sidan ån, 150 m från huvudbyggnaden. Antingen i flerbäddsrum med plats för fyra, sex eller tolv personer eller i Familjestugan som rymmer 2×4 personer. Perfekt för storfamiljen eller kompisgänget! Fyrbäddsrummen är hundtillåtna.

Standarden här är ungefär som STFs fjällstugor. Du hämtar vatten i ån och ved i vedboden. Självklart har du även tillgång till alla bekvämligheter i huvudbyggnaden, så som självhushåll, dusch och toalett.

Loftet
Loftet är vårt största vardagsrum och samtidigt en del av vår servering. En Fjäll-lounge om man så vill. Här ovanför restaurangen, mitt i den karakteristiska ”kåtan” kan du slå dig ner med en bok, ett spel eller något gott att dricka. Brasan brinner, här finns färska dagstidningar och de stora fönstren ger en känsla av rymd. Ibland bjuds det även på levande musik här.

Under bar himmel
På vintern har vi det stora nöjet att erbjuda ytterligare ett boende alternativ som vi kallar under bar himmel. Du får njuta av all bekvämlighet på Storulvån Fjällstation så som bastubad och kallkälla, en god trerätters middag på kvällen och en fikakorg som du sedan tar med dig ut till ditt alldeles egna uterum. Tältet är bäddat med våra varmaste dunsovsäckar – allt för att det ska vara så bekvämt som möjligt! Kanske vill ni även ha en extra renfäll att ligga på för lite extra myshetsfaktor. Inga problem – vi ordnar det! När du vaknar nästa morgon väntar en gedigen frukost inne på stationen.

Tälta
Vill du tälta bekvämt med tillgång till bastu, dusch och toalett och självhushåll? På Storulvån har vi allt du behöver för att tälta lyxigt! Mot en mindre serviceavgift får du tälta i nära anslutning till stationen och alla dess bekvämligheter.

Självhushåll
En trappa ner från receptionen ligger vårt självhushåll. Hit är det öppet dygnet runt under säsong och köket är välutrustat med allt du kan tänkas behöva för att laga till din mat. Det finns hyllor och kylskåp att förvara dina saker på och självklart finns det tallrikar, bestick, glas och muggar – ja allt du behöver för att få en trevlig måltid!

På samma våning hittar du också duschar, toaletter och vår bastu och behöver du slänga sopor så finns det sopsortering både i självhushållet och i groventrén.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 8-18

FÅ OFFERT

Rösta på din favorit och vinn övernattning!

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2017, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här