Anordna aktivitet på Vandringens dag

Är du en aktör utanför STF som planerar att genomföra en vandringsaktivitet på Vandringens dag? Här är viktigt information till dig.

I år är det möjligt för organisationer även utanför STF att synas med sina vandringar på vår hemsida. Du behöver bara följa 4 enkla steg:

1) Tänk gärna på våra boenden och lokalavdelningar när du planerar vandringen. Vi ser gärna samarbeten runt vandringarna med dem. Tänk också på vilka regler som gäller för pandemin och det bästa är att deltagare behöver anmäla sig till vandringen så du kan reglera antal deltagare efter vad restriktionerna säger.

2) I år är det som bekant Friluftslivets år och vill lyfta Vandringens dag lite extra mycket inom det initiativet. När alla detaljer runt vandringen är klara lägg därför upp vandringen som en aktivitet i kalendern på luftenärfri.nu
Du skapar ett konto och lägger upp aktiviteten här.

3) Fyll sedan i informationen i detta formulär.
Då använder vi den informationen för att skapa en aktivitet på vår landningssida och länkar till din aktiviteter under Friluftslivets år.

4) Ladda ner Vandringens dag-symbolen och använd den i din kommunikation om Vandringens dag.
Symbolen finns att ladda ner här.
Kommunicerar du på Instagram tagga oss gärna med @stfturist och använd #vandringensdag

Har du frågor och funderingar är du välkommen att höra av dig till vandring@stfturist.se

Vi ser fram emot att få ut hela Sverige att vandra den 11 september tillsammans med dig.