Vandringens dag

Den 11 september är det Vandringens dag för tredje året i rad och då vill vi att hela Sverige ska komma ut och vandra. Flera gemensamma vandringsaktiviteter anordnas runt om i landet, men du kan också välja att vandra på egen hand.

För att vandra behöver du inte ta dig långt, allt som behövs är faktiskt att du öppnar dörren och går ut. Vandringens dag uppmuntrar dig till att upptäcka ditt närområde eller en annan plats, och unna dig en skön stund utomhus, oavsett om det är i skogen, på fjället, i city eller vid havet. Under Vandringens dag ordnas flera gemensamma aktiviteter runt om i landet av våra lokalavdelningar, våra boenden och andra aktörer och organisationer, men du kan också välja att vandra själv. Det viktiga med dagen är att du vandrar.

Här kan du söka på vandringsaktiviteter för Vandringens Dag 11 september. Filtrera på landskap och/eller kategori. Nya aktiviteter läggs upp hela tiden fram till Vandringens dag, så håll utkik här på sidan för att inte missa när just din favoritvandring dyker upp.

#vandringensdag

Den 12 september 2020 var det dags för Vandringens dag för andra gången! Det blev en lyckad dag med över 120 anordnade vandringsaktiviteter inom STF. Dessutom hängde många av våra vänner inom vandringssverige på och anordnade själva vandringar. Känslan var verkligen att hela Sverige var ute och vandrade. Inspireras under #vandringensdag på Instagram

Är du en organisation utanför STF och anordnar en aktivitet på Vandringens dag? Nu kan du synas på denna samlingssida. Du hittar mer information om hur här!

Allt om vandring

Det fantastiska med vandring i Sverige är att det alltid finns mer att upptäcka genom att vandra. Du kan vandra på avlägsna fjälltoppar, längs karga kustlandskap, intill knallgula rapsfält, eller nära stadens brus. Här hittar du allt om vandring.

Mer vandringsinspiration