Vandringens dag

Lördagen den 10 september är det Vandringens dag och då vill vi att hela Sverige ska komma ut och vandra. Flera gemensamma vandringsaktiviteter anordnas runt om i landet, men du kan också välja att vandra på egen hand.

För att vandra behöver du inte ta dig långt, allt som behövs är faktiskt att du öppnar dörren och går ut. Vandringens dag uppmuntrar dig till att upptäcka ditt närområde eller en annan plats, och unna dig en skön stund utomhus, oavsett om det är i skogen, på fjället, i city eller vid havet. Under Vandringens dag ordnas flera gemensamma aktiviteter runt om i landet av våra lokalavdelningar, våra boenden och andra aktörer och organisationer, men du kan också välja att vandra själv. Det viktiga med dagen är att du vandrar.

#vandringensdag – succén är tillbaka

Den 10 september 2022 arrangerar vi  Vandringens dag för fjärde gången! Vi vill skapa känslan att hela Sverige är ute och vandrar. Nyfiken på hur det varit de första tre åren? Inspireras under #vandringensdag på Instagram.

Är du en aktör utanför STF och anordnar en vandring, anmäl den gärna så lägger vi upp den här.

Hitta din aktivitet

Välj en eller flera kategorier:

Tyvärr finns det just nu ingen planerad vandring inom den kategori du valt.

Tyvärr finns det just nu ingen planerad vandring i det område du valt.

Allt om vandring

Det fantastiska med vandring i Sverige är att det alltid finns mer att upptäcka genom att vandra. Du kan vandra på avlägsna fjälltoppar, längs karga kustlandskap, intill knallgula rapsfält, eller nära stadens brus. Här hittar du allt om vandring.