Storulvån – Ljungdalen på egen hand

Denna tur sträcker sig från Storulvån i norr till Ljungdalen i söder. En klassisk vandring som på tre dagar går över vida fjällhedar och mäktiga fjällmassiv via STFs fjällstationer på Sylarna och Helags.

Leden mellan Storulvån och Ljungdalen är lättvandrad och erbjuder etapper som är mellan 12 och 19 kilometer. Efter varje etappmål sover du gott på våra mysiga fjällstationer. Här väntar en bekväm säng, en varm dusch och en trevlig restaurang som serverar både frukost och middag. Du kan även köpa till lunchpaket som du njuter av ute på fjället. Enkelt och bekvämt, perfekt för dig som vill göra en kortare vandring utan att behöva bära med dig tung packning.

Förutom någon kilometer precis i början och slutet av vandringen, går den här sträckningen på kalfjäll långt ovanför trädgränsen. Klara dagar bjuds du på vida vyer. Blötmarkerna längs sträckan är oftast spångade och broar tar dig över vattendragen.

Bokning:
Sommaren 2021 gäller fortsatt obligatorisk bokning och förbetalning av övernattning på våra fjällstugor och fjällstationer. Det innebär att du behöver boka varje boende separat i denna kombinationstur. Detta gör du enklast genom att öppna upp ett boende i taget, via länkarna nedan, och boka övernattning för önskat datum. Samtliga boenden hamnar därefter i en och samma varukorg, där du sedan gör en gemensam slutbetalning.

Natt 1: STF Storulvån Fjällstation
Natt 1: STF Sylarna Fjällstation
Natt 3: STF Helags Fjällstation
Natt 4: STF Ljungdalen vandrarhem

Detta inspirationsförslag kan anpassas helt efter dina önskemål. Välj själv om du vill stanna första natten på STF Storulvån Fjällstation och / eller sista natten på vandrarhemmet i Ljungdalen. Passa gärna på att stanna en extra natt på Sylarna och bestig Storsylen med eller utan guide. Måltider på fjällstationerna kan du lägga till som tillval när du bokar.

Mer information om leden och dess etapper hittar du här.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring