STF Kebnekaise Fjällstation

Kebnekaise - Expedition Kebnekaise Runt

Följ med på en expedition i Sveriges mest högalpina område. Under denna vecka kommer vi med turskidor och lite tyngre packning ge oss ut på ett äventyr bland höga berg och djupa dalgångar!

Vårvinter, den perfekta tidpunkten för att packa pulkan eller ryggsäcken och följa med våra guider på en vacker tur i Kebnekaises högalpina landskap. Via Tjäktavaggi, Stuor Reaiddavaggi, Nallo-stugan och Vistasvaggi tar vi oss fram på skidor. Under veckan bor vi på Kebnekaise fjällstation och i tält. Den här turen passar dig som gått stugturer innan och vill prova på vintertältning eller dig som varit med på någon av våra vinterfärdskurser.

I priset ingår
-Guide
-Tält
-Fjällpulka
-Kök
-Mat (Både på Fjällstation och på tur)
-Logi Kebnekaise

Förkunskapskrav
God kondition, kunna vara aktiv utomhus under en hel dag. Du måste ha åkt en del turskidor innan och vara van vid vinterfjäll.

Bra att veta
Minst 4 deltagare för att veckan ska bli av

Program

Avbokning kan ske fram till 30 dagar innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Skidåkning Turskidåkning Vinter