STF Kebnekaise Fjällstation

Kebnekaise-Expedition Kebnekaise Runt

Följ med på en expedition i Sveriges mest högalpina område. Under denna vecka kommer vi med turskidor och lite tyngre packning ge oss ut på ett äventyr bland höga berg och djupa dalgångar!

Vårvinter, den perfekta tidpunkten för att packa pulkan eller ryggsäcken och följa med våra guider på en vacker tur i Kebnekaises högalpina landskap. Via Tjäktavaggi, Stuor Reaiddavaggi, Nallo-stugan och Vistasvaggi tar vi oss fram på skidor. Under veckan bor vi på Kebnekaise fjällstation och i tält. Den här turen passar dig som gått stugturer innan och vill prova på vintertältning eller dig som varit med på någon av våra vinterfjällskurser.

I priset ingår:
-Guide
-Tält
-Fjällpulka/ryggsäck
-Kök
-Mat (både på fjällstation och på tur)
-Logi Kebnekaise

Förkunskapskrav:
God kondition, kunna vara aktiv utomhus under en hel dag. Du måste ha åkt en del turskidor innan och vara van vid vinterfjäll.

Bra att veta:
För bokningsvillkor, se informationsblad