Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Jobba som kock på STF

Vill du laga mat under norrskenet, vandra eller åka skidor på lunchrasten, eller bestiga Kebnekaise efter jobbet? Det finns många fördelar med att jobba i köket hos oss.

Detta erbjuder vi

• Härlig arbetsmiljö. Gemenskap mellan kollegor, god stämning och positiv attityd.
  • Fritid i naturen. Med fjället utanför fönstret har du möjlighet till äventyr varje dag.
  • Schyssta arbetstider. Köken stänger tidigt vilket gör att du även får tid över till annat.
  • Hållbarhet i fokus. Vi jobbar med äkta och lokala råvaror där varje boende har eget hållbarhetsarbete.
  • Kollektivavtal. Ordning och reda! Vi följer lagar och avtal. Du kommer till en trygg och pålitlig organisation.
  • Utvecklingsmöjligheter. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter genom jobb på olika boenden och på kansliet.
  • Spännande alternativ. Kolla in alla jobb som finns tillgängliga just nu.
Alexander Elfwing - kock på STF Blåhammaren Fjällstation
Kock på Fjällstation

"Jag älskar att kunna laga en trerätters åt hungriga gäster som vandrat minst 10 kilometer från närmsta väg, upp till Blåhammaren med sina 1086 meter över havet."