Betalning i fjällstuga

Du kan betala på tre sätt när du ska bo i någon av våra fjällstugor, på hemsidan, med konto- eller kreditkort eller med kontanter. Tänk dock på att du inte kan betala med kort i alla fjällstugor – här nedan hittar du vilka stugor som tar emot kort. Bäst pris får du om du betalar i förskott här på hemsidan. Kontanter fungerar i alla stugor, och om du har vägarna förbi en fjällstation kan du betala för fjällstugorna även där.

Förbetala på webben
Här på vår webbplats förbetalar du enkelt för ditt boende på fjällstugorna. Då blir priset dessutom lägre, än om du skulle betala på plats. Tänk dock på att du inte förbokar en särskild plats på fjällstugan, utan bara betalar boendet i förskott. Du är alltid garanterad en sovplats, och tak över huvudet, oavsett om du har betalat i förväg eller inte. I våra fjällstugor hittar du antingen ordinarie sängplatser eller en bekväm golvbädd med madrass, täcke och kudde. Du tar själv med dig lakan eller sovsäck.

Du betalar logi- och serviceavgifter till stugvärden om du inte har förskottsbetalat via vår hemsida. Aktuella priser ser du här.

Köp boende i STF fjällstuga

Kom ihåg att skriva ut din bokningsbekräftelse
Om du har förbetalat ditt boende behöver du skriva ut och ta med din bokningsbekräftelse. Den visar du sedan upp för stugvärden.

Betala med konto- eller kreditkort
Stora delar av fjällen saknar mobiluppkoppling, och vi har därför svårt att erbjuda kortbetalning överallt. Tills vidare går det bra att betala med konto- eller kreditkort i följande fjällstugor:

Rogen-området: Rogen
Jämtland:
Arådalen, Fältjägaren, Gåsen, Lunndörren, Stensdalen och Vålåstugan.
Vindelfjällen: Aigert, Syter och Viterskalet.
Lapplandsfjällen: Abiskojaure, Alesjaure, Tjäktja, Sälka, Singi, Kaitumjaure, Teusajaure, Vakkotavare, Sitojaure, Aktse och Akka.

På våra fjällstationer i Abisko, Kebnekaise, Saltoloukta, Kvikkjokk, Ritsem, Storulvån, Helags, Sylarna, Blåhammaren, Vålådalen, Edsåsdalen, Ramundberget och Grövelsjön kan du självfallet betala med kort.

Betala med kontanter
Du kan betala med kontanter på alla STFs fjällstugor. Vi tar även emot Euro,  Danska och Norska kronor. Vi rekommenderar dock att du växlar på en bank innan, då vi erbjuder en starkt reducerad växelkurs.