Vandringar

STF Sundsvall-Timrå

01 Jan - 30 Nov 2023

Pris ej bestämt

På vandringarna har vi bedömt svårighetsgraderna såhär: Nivå A: ansträngande Nivå B: medel Nivå C: lätt
  • Plats: Alla
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Anders Norberg 073-1570585

Typ av aktivitet: Vandring

• 01 Jan - 30 Nov 2023

Gemensamt för alla aktiviteter

Deltagaravgift är 40:-/medlem, 60:-/icke medlem om inte annat anges. Obligatorisk anmälan via tel. eller sms. Betala efter bekräftat deltagande med swish till nr. 1233461571 eller plusgiro 431 35 45 - 8. Begränsat antal deltagare. Samlingsplats se resp. aktivitet. Den som vill samåka, säg till vid anmälan.

• 01 Jan - 30 Nov 2023

Vandringar

• 21 Feb

Årsmöte

Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Direkt efter årsmötet fikar vi och då kommer fotografen Lars-Åke Boman, tillika vår valberedare, att berätta och visa bilder med temat: så minns jag mitt 50- 60 tal. Kvällen avslutas med ett quiz.

Tisdag 21 februari kl. 18.30 Kyrkans Hus Floragatan 4 i Sundsvall Årsmötet är öppet kostnads- och anmälningsfritt för alla medlemmar i lokalavdelningen. Avdelningen bjuder på fika. Anmäl dig gärna för fikats skull. Info och anmälan: Anders Norberg 073-1570585, Maj Johansson 070-6303059

Medlem: Gratis

• 04 Mar

Vildmarksdag med pimpelfiske

En heldag "all inclusive" med Naturbussen till Lögdö vildmark där vi fiskar öring, röding och abborre. Buss, fiskekort, lunch, fika, tillgång till grillkåta, renfällar, utedass, motorborr och pimpelutrustning för dig som inte har egen ingår.

Lördag 4 mars kl. 09.00 Samlingsplats för busstransport: Timrå centrum. Maxantal 19 pers. Info och anmälan: Anders Norberg 073-1570585

Medlem: 450 kr

• 15 Mar

Sankt Olofs Katolska församling

Vi gör ett studiebesök vid Sankt Olofs Katolska församling. Information om kyrkans verksamhet i Sundsvall samt kyrkobyggnaden och dess historia. Avslutning med fika.

Onsdag 15 mars kl. 17.00 Samling vid kyrkan Midälvavägen 2 i Nacksta Sundsvall Maxantal 25 pers. Info och anmälan: Hans Jonsson 070-2133008, Eva Norén 076-8064104

• 16 Mar - 19 Mar 2023

Skidor - dagsturer i Bruksvallarna Nivå B - C

Här finns längdspår i alla längder och svårighetsgrader. Passa på att besöka Vävstugan, Café Fjällkåtan och ev. vesseltur till Kariknallens Våffelstuga

Torsdag 16 - Söndag 19 mars Boende på STF Bruksvallarna Hotell 1200 kr/natt och person i dubbelrum inkl. frukost och 3-rätters middag. Max antal: 8 pers. Info och anmälan: Maj Johansson 070-6303059, Anders Norberg 073-1570585 Anmälan senast 13 februari

• 22 Mar - 26 Mar 2023

Skidor - Långtur Nivå B - C

Planerad tur: Ljungdalen - Helags fjällstation (2 nätter) - Fältjägarstugan - Ljungdalen. Logi i Ljungdalen och Fältjägarstugan är bokat och betalas till lokalavdelningen. Boendet i Helags får var och en boka själva.

Onsdag 22 - Söndag 26 mars Samling onsdagkväll - STF Ljungdalen Vandrarhem (mitt i byn) Max antal 12 pers. Info och anmälan: Maj Johansson 070-6303059, Hans Jonsson 070-2133008 Anmälan senast: 21 februari

• 23 Apr

Vandring Haraberget - Slätberget Nivå B

Vi vandrar till Slätbergets vindskydd via Haraberget. Sträcka ca. 10 km varav första kilometern är mycket uppför. Ta med lunchfika, något att sitta på och rejäla skor på fötterna. Vi beräknar att vara tillbaka ca. 15.30

Söndag 23 april kl. 10.30 Samling vid busstationen i Kvissleby Info och anmälan: Anna Lindahl 070-2356052, Hans Jonsson 070-2133008

• 06 Maj

Revydags i Gåltjärn

Välkomna till denna trevliga lokalrevy! En uppskattad och underhållande revy som vi även detta år erbjuder våra STF medlemmar. Vi börjar med en gemensam fika innan revyn startar 18.00

Lördag 6 maj kl. 17.00 Samling i Gåltjärns missionshus. Maxantal 15 pers. Medlemspris 200:- Info och anmälan: Eva Norén 076-8064104, Maj Johansson 070-6303059 Senast anmälan: 15 april

Medlem: 200 kr

• 09 Maj

Timrå kustvandring Nivå C

Vi vandrar längs Indalsälvens västra strand, genom varierande natur med vacker skogsmark. Vår guide Jon Flordal kommer att berätta om skogen från planta till planka. Sträckan är ca. 6 km i lättgången terräng. Ta med eget fika.

Tisdag 9 maj kl. 10.00 Samling vid parkeringen Timrå golfbana. Info och anmälan: Maj Johansson 070-6303059, Anders Norberg 073-1570585 Anmälan senast 3 maj.

• 27 Maj

Gökotta

Vi promenerar ut till Naturreservatet, njuter av den skirande grönskan och lyssnar på vårens fåglar.

Lördag 27 maj kl. 07.30 Samling vid Stornäsets parkering på Alnön. Info och anmälan: Eva Norén 076-8064104

• 03 Jun

Vandring Jämtgavelns naturreservat Nivå B - A

I naturreservatet finns spår av människors verksamhet sedan flera århundraden som fäbodar, skogsarbetarkojor och fångstgropar. Vi gör en fin vandring på ca. 5 tim. inkl. raster och lunchpaus. Vi beräknar vara tillbaka i Sundsvall ca. 16.00 Ta med kläder för vandring i delvis ansträngande terräng och lunchfika.

Lördag 3 juni kl. 09.00 Avresa från Sundsvall 09.00 Samling Naturum Borgsjö 10.00 Info och anmälan: Hans Jonsson 070-2133008, Maj Johansson 070-6303059

• 20 Aug

Aug

Fjällvandring mellan stugor i världsarvet Laponia Nivå A

Vi planerar en fjällvandring i det sk. Treparksmötet. Vandringen startar och slutar i Ritsem och tar oss till platsen där Sareks, Padjelantas och Stora Sjöfallets nationalparker möts. En 4-dagars fantastisk fjällvandring förbi Àhkkàmassivet.

Andra delen av augusti. Exakta datum bestäms i vinter. Maxantal 10 pers. Info och intresseanmälan: Anders Norberg 073-1570585, Hans Jonsson 070-2133008