STF Strängnäs Turistförening Lokalavdelning

Åke Edler

stfstrangnas@stfturist.se

Postadress

STF Strängnäs Turistförening Lokalavdelning - Ringvägen 8, Lgh 1101, 64551 Strängnäs

Våra kommuner

Strängnäs

Anslut dig till vår lokalavdelning

Maila ossså får du mer information om vår verksamhet

Foto: Peter Hennix

Bra att veta

Covid-19

Pandemin fortsätter att begränsa våra möjligheter att träffas och samlas i för stora grupper.  Detta påverkar lokalavdelningens verksamhet på många olika sätt. Vi har dock valt att fortsätta genomföra aktiviteter för att guida våra medlemmar till nya spännande platser i vårt närområde.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och överväger noga varje aktivitet och hur den genomförs på ett så smittsäkert sätt som möjligt. Bedömer vi att vi inte kan genomföra aktiviteten på ett säkert sätt, väljer vi att ställa in den eller förändra genomförandet. Vi har därför ändrat formerna för årsmötet, då det inte genomförs någon fysisk samling i Olivehällkyrkan.

För dig som medlem är det viktigt att känna till följande:

Trots att vi värnar om miljön vill vi så länge vi är inne i pandemin att du tar dig till våra aktiviteter så säkert som möjligt. Vi uppmanar våra deltagare att överväga om samåkning är nödvändigt under den här tiden.

På alla våra aktiviteter uppmanar vi till att hålla avstånd, tvätta händerna med tvål och vatten där möjligheten finns. Vid inomhusaktiviteter finns tillgång till handsprit.

Har du minsta symtom som kan tyda på smitta så hoppas vi att du tar ansvar och stannar hemma. Du är välkommen till våra aktiviteter när du känner sig frisk!

Vi tar upp närvaro med namn, mailadress och telefonnummer på våra deltagare. Detta för att lätt kunna skicka ut information t ex om smitta  har uppstått efter en aktivitet.

Vi gör vad vi kan för att du ska känna dig trygg när du deltar på våra aktiviteter och har du frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.

//Styrelsen i STF Strängnäs Turistförening

BLI AKTIV DU OCKSÅ!

Välkommen att engagera dig! Din belöning blir bland annat trevliga upplevelser, nya vänner, bra föreningsutbildning och möjlighet att vara med och påverka i viktiga samhällsfrågor.

Vår lokalavdelning leds av engagerade medlemmar som jobbar ideellt med att berika sin egen och andras fritid. Anslut dig till oss och få regelbunden information om aktiviteter och lokala erbjudanden. Du ansluter dig genom att kontakta någon i vår styrelse eller genom att ringa STF:kundcenter på telefon 08-4632270.

Har du själv idéer och tips om bra lokal verksamhet eller ett specialintresse som kan ge upphov till en aktivitet? Vill du vara med och påverka i lokala natur-, kultur- frilufts- och turistfrågor? Kanske är du bara allmänt idérik och vill verka i styrelsen eller i en arbetsgrupp?

Hör av dig till Ordförande Åke Edler 070-696 1292