Från Treriksröset till Smygehuk - till fots!

Fjällvandring 3

STF Sala

12 Mar 2022

Inte medlem
Kostnad för fika tillkommer. Vi rekommenderar anmälan en vecka innan så att vi kan förbereda smörgåsar så det räcker till. Innan föredraget finns möjlighet att köpa med sig, in i föreläsningslokalen, kaffe eller dricka och lunchsmörgås till resonabelt pris. Kom gärna i god tid innan om du vill nyttja möjligheten till macklunch.
Kim Norberg och pojkvännen Lukas Mayers bestämde sig för att genomföra Gröna Bandet - att ta sig till fots längs den skandinaviska fjällkedjan, från Treriksröset till Grövelsjön, det skulle bli drygt 140 mil och en skaplig bedrift. Innan starten fanns tanken hos Kim att kanske faktiskt fortsätta hela vägen ner till Smygehuk och längs vägen växte tanken - och så gjorde hon det! Kom och hör henne berätta!
  • Samling: Vasagatan 17, Sala , 12:00
  • Plats: Kulturkvarteret Täljstenen Sala
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: Lilian Perers 070-750 34 76 eller mail lilian@perers.se

Typ av aktivitet: Föreläsning

• 09 Feb 2022

Studiebesök på Heby sågverk

Vi gör ett studiebesök på Setras anläggning i Heby. Här produceras sågade trävaror för leverans till industrikunder, hustillverkare, limträfabriker och brädgårdar mm. Vi börjar i konferensrummet med information om företaget Setra och anläggningen i Heby och därefter går vi ut och får följa stocken hela vägen till färdig vara. Om intresse finns tar vi en fika på Jessans konditori efter studiebesöket.

OBS! Sågverket tar endast emot grupper om max tio personer - så först till kvarn! Aktiviteten är endast öppen för medlemmar i lokalavdelningen. Möjlighet finns att ta Upptåget eller buss till Heby station, ankomsttiden ger tid för en proenad till sågen.

Medlem: Gratis

• 22 Feb 2022

Årsmöte STF Sala

Vi samlas i hallen utanför biblioteket och inleder med att biblioteket informerar oss om sin verksamhet. Därefter går vi över till Blå Salen för sedvanliga årsmötesförhandlingar. Efter årsmötet umgås vi över en kopp kaffe med smörgås och kaka.

Medlem: Gratis

• 12 Mar 2022

Från Treriksröset till Smygehuk - till fots!

Medlem: 30 kr

Icke-medlem: 50 kr