STF Station Linné

Boende

Station Linné inviger sitt helt nya boende i maj 2021. Då erbjuds totalt 28 rum, fördelade på 6 enkelrum och 22 dubbelrum. Rummen är ca 10 kvm och har bekväma enkelsängar med resårmadrass samt eget badrum med dusch och toalett.

Här erbjuds ett koncept där du väljer servicenivå. Har du inte egna lakan går det bra att hyra. Samma sak med städning, vill du inte göra det själv kan du köpa till det. Frukost kan adderas i perioden maj till augusti, och det finns alltid tillgång till det stora, nybyggda och hörliga gästköket med gott om plats för många matlagare. Förutom detta finns även ett mindre gästkök att tillgå. I den glasade gången mellan södra och norra flygeln kan du äta din middag och njuta av solnedgången över Kalmarsund. Vill du hellre sitta ute i det fria finns den mysiga innergården med markbeläggning av vacker Ölandssten. Utomhus finns också stora gräsytor med grillplatser, utemöbler och en fantastisk vy över alvarmark, bördig åkermark och Kalmarsund.

Hundar är välkomna på alla rum utan extra kostnad och får även vistas i gemensamhetslokalerna, med undantag av de utrymmen där mat lagas.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er