STF Nordens Ark

Boende

Nordens Ark Hotell ligger vackert beläget vid Åbyfjorden med närhet till både djur och natur. Här får du njuta av sköna sängar och en god frukostbuffé. Du kan också bo i någon av våra stugor i Ekoparken. Vänligen notera att husdjur inte är tillåtet i hotell, stugor eller parken.

Våra hotellrum
På Hotell Nordens Ark är de ljusa hotellrummen inredda i klassisk skandinavisk stil och du sover i sköna Carpe Diem-sängar. Alla rum har egen dusch och toalett.

Incheckning på hotellet mellan kl 15.00-16.00, fram till kl. 23.00 på sommaren. Utcheckning senast kl. 10.00 på avresedagen.

Vårt hotell är i regel öppet mellan slutet på mars till början av november. För grupper öppnar vi upp årets runt.

Våra stugor i Ekoparken
Mitt i skogen, högt upp på ett berg med utsikt över Nordens Arks Ekopark, avskilt från verklighetens sus och brus ligger Eremitaget och Toppstugan. Här kan du koppla av och njuta av knastret från vedkaminen och ljuset från fotogenlampan. I närheten finns en grillplats med vindskydd.

Att fylla på energi är viktigt för både kropp och själ. Vår förhoppning är att under enkla förhållanden ge dig möjlighet att ladda batterierna, fylla på med energi och komma naturen riktigt nära.

Eremitaget är inrett med fyra sängplatser och Toppstugan har sex sängplatser. Båda stugorna har utedass och vedkamin. Det finns ingen elektricitet eller rinnande vatten i stugorna. Incheckning sker i receptionen. Vandringen till stugorna går längs en skogsstig och tar cirka 15 minuter. Medtag sänglinne (kudde och täcke finns), ficklampa, kläder efter väder, dricksvatten och matsäck. Du ansvarar för slutstädning av stugan.

Incheckning tidigast kl. 14.00 och utcheckning senast kl.11 på avresedagen. Våra stugor är bokningsbara året runt.