STF Möja Vandrarhem

Grupper

Möja vandrarhem är perfekt för kalas, fest eller konferens. Huset är en stor skärgårdsvilla med två våningar, rymliga kök och matplatser, 2 dusch och 2 WC, totalt finns totalt 26 bäddar fördelat på 8 rum (5st fyrbädds och 3st dubbel). På vandrarhemmets övervåning är gemensamhetsytorna stora och här kan upp till 40 personer samlas runt borden eller framför projektorn (wi-fi), utomhus finns altan, balkong, grillplats och utemöbler.

På promenadavstånd i Berg ligger Coop som även är Systembolagsombud och sommartid flera krogar. Normalt är incheckning kl.14.00 och utcheckning kl.11.00. Waxholmsbolaget angör Möja året runt och vår-höst även Cinderellabåtarna, det finns även båttaxi från Sollenkroka eller Stavsnäs på Värmdö.

Vi har även hyrcyklar, lådcyklar, SUP och kan ordna transport med 4-hjuling/släp och motorbåt. Öns landsväg är ca 9km och perfekt för cykelturer eller promenader, och mitt på ön finns naturreservat och vandringsstigar, i syd och öst badklippor och stränder och öns små byar har pittoreska hamnar med sjöbodar och bryggor.

Mat kan man med fördel laga själv i huset, eller så kan kontakta öns restauranger för catering/äta på plats. Möja dansbana och Möjahallen har stora ytor att hyra för sport/event/möten och stora utomhusytor finns bl.a. vid Löka hamn. Övrigt boende finns på Värdshuset (5 dubbelrum) och i privata stugor. Se utbudet på visitmoja.se

Bastu finns i Möjahallen, den är dock inte vid vattnet, men på promenadavstånd, och det finns en bastu vid vattnet, men på grannön Ostholmen ca. 10min med taxibåt. Priser på begäran..
För att boka HELA HUSET kontakta oss direkt på boka@mojavandrarhem.se