STF Lugnåsberget Ekohotell

Grupper

STF Lugnåsbergets Ekohotell ligger naturskönt och för sig självt på sluttningen av berget, bara några km från E20 och RV 26. Här bor ni nära naturen och har hela ekohotellet för er själva. När ni hyr hela huset hos oss får ni tillgång till samtliga gemensamma ytor, kök och rum. I vår tillbyggda matsal kan nu 24 personer sitta tillsammans. Vi har ordinarie bäddar för 23 personer, med möjlighet för några extrabäddar. Ni har också tillgång till en vedeldad bastu och vindskydd och eldplatser i trädgården.

Fixa maten själva i kök eller på grillar eller låt oss ordna med fika och måltider, allt efter önskemål. Vi kan även erbjuda olika aktiviteter som vandringar eller vår populära guidade tur i Qvarnstensgruvan

Vristulvens Äventyrscenter vid Dyrenäs ordnar aktiviteter för grupper vid sjön. Ca 5 km från ekohotellet.

Vänern Outdoor ordnar kajakturer för grupper i Vristulven och Vänern.

Behöver ni större lokaler för sammanträdet, konferensen, festen eller eventet går det fint att hyra till Lugnås bygdegård som ligger endast 150 meter från oss. Denna rymmer ca 50 sittande personer. Här finns en mindre scen och ett kök med utrustning för 50 personer.

Välkommen att kontakta oss för offert. Maila oss direkt eller använd gruppförfrågan här på sidan.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er