STF Kvikkjokk Fjällstation

Boende på STF Kvikkjokk Fjällstation

När STF Kvikkjokk Fjällstation öppnades 1928 bestod anläggningen av en timmerbyggnad. 1960 invigdes fjällstationens andra byggnad. Idag har vi 19 rum med 60 bäddar.

Vi erbjuder enkelrum, 2 bädds rum och 4 bädds rum. Alla rum har vandrarhemsstandard med handfat på rummen och dusch, toalett i korridoren. Sänglinne ingår inte i rumspriset, men finns att hyra. Städ ingår inte men går att beställa. Två 4 bäddsrum kan även bokas bädd vis (ett rum dam och ett rum herr)

Tvåbäddsrum
Tvåbäddsrummen ligger i den äldre byggnaden. Det finns tvåbäddsrum med våningssängar från 30-talet och rum med två enkelsängar. Alla rum har handfat. Dusch och toalett i korridoren. Rummen har utsikt över forsen. Sänglinne ingår inte i rumspriset, men finns att hyra.

Fyrbäddsrum
Fyrbäddsrummen ligger i huvudbyggnaden. Alla rum har handfat. Dusch och toalett i korridoren. Sänglinne ingår inte i rumspriset, men finns att hyra.