Flexibla bokningsvillkor

Bokningar som avser boende kan avbokas med full återbetalning fram till 7 dagar före ankomst, alternativt fram till 18.00 dagen före ankomst. Vid bokning av aktiviteter gäller särskilda villkor. Aktuella villkor för ditt valda boende eller aktivitet hittar du under rubriken ”Villkor” när du kommer till varukorgen i bokningsflödet.

STF Trillin Vandrarhem Loftahammar

Här bjuds du på marint tema mitt i Tjust skärgård

Visa på kartan
Flexibla bokningsvillkor

Om boendet

Upplev Tjust vackra skärgård. Vandrarhemmet ligger i den gamla korsettfabriken, nära havet och naturen. Du bor i bekväma rum, alla med sin egen prägel och tjusning. Under högsäsong kan du starta morgonen med en härlig frukostbuffé på den stora balkongen. Vänligen observera att frukost måste förbokas för att garanteras.

Tjust Skärgård är de tusen öarnas rike. I denna vackra skärgård ligger samhället Loftahammar i närhet till havet och naturen. På sommaren blomstrar orten med många turister och ett stort utbud av krogar, nöjen och aktiviteter. Vänligen observera att frukost måste förbokas för att garanteras.

Vandrarhemmet ligger i ortens gamla korsettfabrik. Varje rum har sin egen prägel och tjusning. Det finns dusch och toalett på några rum. Här sover du gott i riktiga sängar. I högsäsong finns en härlig frukostbuffé att avnjuta, mot förbokning.

Loftahammar har blivit ett paradis för golfälskare. Gångavståndet är endast 150 meter till första tee. Golfbanan har 9 hål och ligger i ett naturskönt område. Det är även nära till Pippis Vimmerby och visstaden Västervik ligger bara en timmes bilfärd bort. Den omedelbara närheten till havet och öarna gör sig påmind av marinor, gästhamnar och skärgårdstrafik.

Sedan sommaren 2011 kan du också bo i vårt nya vandrarhemshus som är totalrenoverat i marin stil med tio ljusa rum. Huset ligger i en fin trädgård en liten bit längs Trillinvägen. Namnet Trillin kommer sig av att det förr i tiden låg en vägkrog på samma väg, folket på bygden brukade på sann småländska säga att ”en trallin”, eftersom vägkrogen låg så pass nära vägkanten. Sedan döptes vägen till Trillinvägen och så småningom även vandrarhemmet.

Varmt välkomna!

Vår service

• Självhushållskök

Fullt utrustat kök där du kan tillaga din mat själv. Köket är gemensamt för alla gäster.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Parkering

Bilparkering finns i anslutning till boendet, avgift kan tillkomma.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till tågstation/busshållplats

Närmare än 1 km till tågstation/busshållplats.

• <1 km till badplats

Närmare än 1 km till badplats.

• Boka ett eget hus

Möjlighet finns att boka hela boendet för ditt sällskap.

• Grupper

Boendet har möjlighet att ta emot grupper om minst 10 personer.

• Konferens

Boendet har möjlighet att arrangera möten / konferens.

Gruppförfrågan

Är ni fler än 10 personer och planerar en konferens, släktträff, läger eller skolresa? Fyll i formuläret så kommer din förfrågan att skickas till ditt valda boende, som återkommer med ett prisförslag för just din grupp!

Visa

Specificera gärna vilken typ av arrangemang:

Se tillgänglighet och boka.

Sök & boka

Kontakt och öppettider

Adress:

Trillinvägen 3
    590 95 Loftahammar

Hitta till boendet
    Med bil
    På E22 vid Björnsholm sväng mot Loftahammar väg 213, kör 18 km. I Loftahammar vid ICA-affären sväng vänster mot Vråka, 40 meter från korsningen vänster sida ligger vandrarhemmet Trillin.

Med tåg och buss
    Buss finns från Västerviks station till Loftahammar. Det går även att åka tåg till Gamleby station och därifrån buss till Loftahammar.

GPS-koordinater:

N57.90745°, E16.696601°

Kontakt:

+46 49361110 info@tattohavsbad.se

In- och utcheckningstider:

Incheckning (tidigast): 16:00
    Utcheckning (senast): 11:00

Öppettider reception

10.00 - 11.00 och 16.00 - 18.00

Antal rum

Antal bäddar

Vårt hållbarhetsarbete

Hållbarhetslöftet

Boendet har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften samt tipsa om hur du som gäst kan bidra i arbetet.

Hjälp oss göra skillnad

Vi tror att ju fler som upptäcker vår vackra natur, desto fler blir vi som värnar den. Som medlem bidrar du till hållbar turism och ett friluftsliv för alla. Bli medlem idag.

Upptäck fler boenden

Boka boende

Sök boende via karta

Upplev mer

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att uppleva och göra över hela landet. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare. Välkommen att uppleva Sverige med oss. Här ger vi tips och inspiration - allt från guidade vandringar till grottäventyr.

Turista hållbart

Vi inspirerar till upplevelser som visar hänsyn för platsens natur- och kulturmiljöer och som bygger på nyfikenhet och upptäckarglädje. Läs mer om du hur du planerar en mer hållbar semester.

Bo till medlemspris

Som medlem i STF är du med och bidrar i arbetet att göra det möjligt för fler att upptäcka Sverige. Som tack bor du alltid till rabatterat pris när du bokar ditt boende i STFs bokningskanaler.