Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Ta liften till fjällvärlden – besöksnäringens transportutmaningar i norr

Välkommen till ett frukostseminarium om transportutmaningarna på destinationerna Kiruna och Åre med omland.

Fungerande infrastruktur med god tillgänglighet och framförhållning har stora brister när det gäller besöksnäringen – Sveriges snabbast växande näring. De små företagen på destinationerna i norr skapar jobb för tusentals personer och är beroende av att turismen fortsätter växa. Hur ser vi till att vägar, tåg- och flygförbindelser håller den kvalitet som behövs långsiktigt?

På uppdrag av Transportföretagen, Svenska Turistföreningen (STF) och Svenska Skidanläggningars Organisation (SLAO) har HUI Research har tagit fram rapporten ”Tillgänglighetens betydelse för besöksnäringen” som kommer att presenteras och diskuteras under seminariet. Läs en sammanfattning av rapporten här.

Tid: onsdag 11 november, kl. 8.15 – 9.15 (frukost från 7.45)
Plats: Myntsalen, Riksdagen
Osa: senast 8 november till andia.gemsjo@transportforetagen.se

Medverkande: Maria Nygren, vice vd (Transportföretagen), Magnus Ling, vd (STF), Hans Gerremo tf vd (SLAO), Martin Karlsson, senior konsult (HUI Research)