STF väljer Reformklubben
5 april 2016
Svenska Turistföreningen startar ett långsiktigt samarbete med Reformklubben och Reform Act för att för att utveckla sin kommunikation och för att få fler medlemmar. Samarbetet gäller såväl strategisk PR, PA som utveckling av den digitala insamlings och engagemangsdrivna kommunikationen.
– Vi vill få ett helhetsgrepp över vår kommunikation och ville därför hitta en byrå som klarar det. Reformklubben och Reform Act har bredden men också specialkunnande när det gäller medlemsorganisationers behov och när det gäller det modernaste sätt använda digital kommunikation för att engagera medlemmar och omvärld, säger Jenny Engström kommunikationsansvarig på STF.
Svenska Turistföreningen är en av Sveriges äldsta ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill föreningen att fler människor ska få möjligheten att upptäcka Sverige. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 350 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell.
– STF är en drömkund för oss. En organisation med massor av eldsjälar och tradition som samtidigt har enorma behov av den modernaste marknadsföring och kommunikation. De är duktiga och framgångsrika vilket ställer enormt höga krav på oss om vi ska tillföra något, säger Reformklubbens VD Fredrik Runsiö.
– STF arbetar med att tillgängliggöra friluftslivet för fler människor. Bland annat genom politisk påverkan och opinionsbildning. Det tycker vi är ett viktigt arbete i en tid då allt fler blir stillasittande trots att äventyret kanske finns runt knuten, säger Fredrik Runsiö.
Reformklubben är en snabbväxande kommunikationsbyrå som grundades 2011. Idag har byrån tillsammans med dotterbolaget Reform Act drygt 40 konsulter och ambitionen är att växa ytterligare under 2016. Företagen har kollektivavtal.
För mer information:
Fredrik Runsiö, Reformklubben, tel: 070 629 03 36
Jenny Engström, STF, tel: 073 – 545 26 44, jenny.engstrom@stfturist.se