Upptäck Sverige förmånligt och hållbart med SJ

STF verkar vi för en hållbar turism som värnar besöksmålens natur- och kulturvärden. Däribland att miljövänliga kommunikationsmedel används i så hög utsträckning som möjligt. Vi är därför extra glada att alla våra medlemmar erbjuds medlemsrabatt vid bokning av SJ-biljetter via denna hemsida. Nu kan fler upptäcka Sverige förmånligt och miljövänligt.

Med ett aktuellt STF medlemskap har du följande rabatter

• 10 % rabatt på SJ dagtågbiljetter
• 10 % rabatt på nattågsbiljetter

Rabatt gäller enbart för STFs medlemmar och digitala bokningar via bokningsmodulen som du kommer till efter att du skrivit in ditt aktuella medlemsnummer. Innan du bokar din resa är det viktigt att du tagit del av våra allmänna villkor.

Så här gör du:

1. Skriv in ditt medlemsnummer i fältet här nedanför. Är du inte medlem än? Det bli du här!
2. Efter att du fyllt i aktuellt medlemsnummer kan du trycka på SKICKA och ges då åtkomst till SJs bokningsmodul.
3. Observera att du måste tillåta popup-fönster i din webbläsare för att få tillgång till bokningsmodulen, genom att markera ”Tillåt alltid popup-fönster från www.svenskaturistforeningen.se” och därefter klicka på KLAR.
4. Gör din sökning/bokning via bokningsmodulen.
5. Är du SJ-Prio kund ska du fylla i ditt Prionummer i slutet av bokningen.
6. Du skickas nu till www.sj.se där du slutför bokningen.

Trevlig resa önskar STF och SJ!

Frågor & svar

Vi hjälper dig gärna!
Du får snabbt svar på din fråga som rör tågbokningen via SJs hemsida – frågor & svar eller ringa deras kundservice på 0771 – 75 75 75. Har du frågor som rör medlemserbjudandet är du välkommen att kontakta STFs kundservice via kundservice@stfturist.se eller telefon 08-463 21 00.

Hur ser jag att jag fått medlemsrabatten?
När du gör bokningen skickas du till SJs hemsida. På deras hemsida visas då medlemsrabatterade resealternativ i rött, jämfört med svart för ordinarie priser.