STF Sjövillan Bed & Breakfast

Upplev

Sjövillan ligger ett stenkast från Vaxholm och Kastellet. Närheten till Vaxholm och Kastellet gör även att hela stadens utbud finns några minuter från boendet och du kan som gäst kombinera dessa nöjes- och kulturupplevelser med att upptäcka den vackra naturen på Rindö.

På Rindö möts naturen och kulturhistorien. I det före detta kasernområdet vid Oxdjupet hittar du numera ostmakeri, bryggeri och kafferosteri. Upplev de forna tiderna genom att gå den kulturvandring som startar precis utanför Sjövillan. I omgivningarna närmast Sjövillan finns också Rindö Redutt som är värt ett besök för den historieintresserade.

Fem minuters gratis färjeresa bort ligger Vaxholm. Vaxholm är en avspänd skärgårdsstad med stort utbud året om. Här finns havet, den friska skärgårdsluften, bra båtförbindelser till övriga skärgården, rik historia och vacker träbebyggelse. Här finns ett stort utbud av restauranger och butiker och gästhamnen som ligger på gångavstånd från centrum erbjuder fina möjligheter för bad, fiske och andra vattenaktiviteter. För de som vill upptäcka skärgården så fungerar hamnen i Vaxholm också som en hubb för skärgårdsbåtarna som ska vidare ut i skärgården, så det är enkelt att bo hos oss som bas och upptäcka de olika öarna runtomkring.

Närbelägna Kastellet ligger en kort färjeresa bort (med byte av färja i Vaxholm om du kommer från Rindö). Kastellet erbjudet många olika aktiviteter. För den historieintresserade finns Kastellets museum som skildrar försvaret av Stockholms skärgård och Vaxholms fästnings spännande historia under en omvälvande tidsperiod av 500 år.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er